מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מעשנים? מהיום תשלמו הרבה יותר על כל סיגריה

נוסחה מנצחת? יוזמה של משרד האוצר נועדה מצד אחד להגדיל את התקציב הממשלתי ומהצד השני לעודד אנשים להפסיק לעשן על ידי העלאת המיסים על סיגריות | סמוטריץ': " אנו נחושים להגן על בריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 20:04 כג באדר א'

מעשנים? מהיום תשלמו הרבה יותר על כל סיגריה
מעשן, צילום: GBJSTOCK,Shutterstock

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (א') על צו להעלאת מס הקניה על מגוון מוצרי עישון. הצו ייכנס לתוקף כבר הלילה. המהלך הוא חלק מקיצוץ רחב במקביל להעלאת מיסים על מנת לעמוד בהוצאות הכבדות של המלחמה. הצו כולל גם העלאת מס על מוצרי טבק נוספים: טבק לא מעובד, סיגרלות, טבק אחר לאידוי, מכשיר לחימום טבק הכולל יחידות טבק וכן מכשיר לחימום טבק הכולל טבק.

תוספת של 2 ש"ח לקופסת סיגריות: המחירים החדשים

כמה זה יעלה לנו? קופסת סיגריות תעלה ב-2 שקלים, חומר מילוי סיגריות אלקטרוניות יעלה בשקל למיליליטר וטבק לגלגול יעלה ב-13 אגורות לגרם. בנוסף, יוטל מס על מלאי קיים של מוצרי טבק: 113.39 ₪ לק"ג על מלאי של טבק לא מעובד וטבק לסיגריות, 5% ממחירן לצרכן ללא מע"מ על מלאי של סיגריות ושל יחידות טבק, ו-0.84 ₪ למ"ל על מלאי של נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות. לפי ההערכות, המהלך צפוי להביא לירידה של כ-5% בשיעורי העישון בישראל. יחד עם זאת, ישנם חששות שהיא תוביל לעלייה בשוק השחור של מוצרי טבק.

"קוראים לכל המעשנים לנצל את ההזדמנות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר על הנושא: "העלאת המס על מוצרי עישון היא צעד חשוב במסגרת המאבק הלאומי בהתמכרות לעישון. אנו נחושים להגן על בריאות הציבור ולעודד הפסקת עישון. אנו קוראים לכל המעשנים לנצל את ההזדמנות ולשים סוף להרגל המזיק."