מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט: "צה"ל מתנסה פה בדברים שהוא לא עשה הרבה מאד שנים"

שר הביטחון נסע דרומה לגבול עזה ושוחח עם הלוחמים מאוגדה 98 על התקדמות התמרון הקרקעי: "אנחנו לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס. לא יהיה מצב כזה. ייקח הזמן שייקח" | דניס יקימוב נפל בקרבות ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 19:18 כג באדר א'

גלנט: "צה"ל מתנסה פה בדברים שהוא לא עשה הרבה מאד שנים"
גלנט בגבול, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בחפ"ק אוגדה 98 בגבול רצועת עזה, ושמע ממפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס על התקדמות התמרון הקרקעי במרחב חאן יונס ועל השמדת תשתיות הטרור מעל ומתחת לקרקע בדגש על מתחמים הומניטריים בהם נתפסו מאות מחבלים.

גלנט הדגיש את הערך המוסף של החומרים, האמצעים והמחבלים הנתפסים בשטח עבור הבנת תוכניות האויב ותכנון פעולות כוחות צה"ל, להגעה אל יעדים חדשים שהכוחות טרם פעלו בהם: "כתוצאה מהלחימה הממושכת שהלוחמים מבצעים בשטח, אנחנו מגיעים למגע גם עם כוחות אויב שמחוסלים, גם עם מחבלים שנשבים ומספרים לנו הרבה מאוד, גם עם אינפורמציה – מחשבים, חדרי קשר וכן הלאה. המידע הזה מגיע אחורה, נבדק, מתוחקר ושולח אותנו למקומות הבאים".

"זה רק עניין של החלטה שלנו- במה אנחנו מטפלים ראשון ובמה שני"

עוד אמר גלנט, כי "אנחנו מפרקים שכונה אחר שכונה ודבר אחד ברור - בכל מקום שצה"ל מחליט שהוא פועל - האוגדה, הפיקוד, עושים את העבודה שלהם, בקצה התוצאה היא ברורה. אין מי שיעזור למחבלים, זה רק עניין של החלטה שלנו במה אנחנו מטפלים ראשון ובמה שני. אנחנו לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס. לא יהיה מצב כזה. לא יהיה חמאס כארגון שלטוני, ייקח הזמן שייקח".

גלנט בגבול

גלנט בגבול צילום: דובר צה"ל

גלנט

גלנט צילום: דובר צה"ל

גלנט סיכם ואמר: "כל צה"ל מתנסה פה בדברים שהוא לא עשה הרבה מאד שנים ואתם נמצאים בתוך העניין הזה. המכונה הצה"לית עובדת, תעשו את העבודה שלכם, אתם תורמים תרומה מאד חשובה לעניין ויש לנו את החובה ואת הזכות, כל אחד בתפקיד שלו, לבצע את המשימה הזאת ואחרי כן, לחזור הביתה ולהשלים את הדברים אחרי שהכל יהיה גמור".

מוקדם יותר היום: הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל דניס יקימוב

ותר לפרסום כי רס"ם (מיל׳) דניס יקימוב, בן 33, מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17, חטיבת ביסל"ח, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בתו הקטנה דנלינה, ספדה לו: "אתה היית חבר שלי בעולם הזה. אני אוהבת אותך מאוד מאוד. רציתי לראות אותך. אני אף פעם לא אראה אותך - רק בתמונות. היית האבא הכי טוב בעולם"

דניס יקימוב ז"ל

דניס יקימוב ז"ל, צילום: דובר צה"ל