מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מפקד גל"צ התחלף: "החברה הישראלית זקוקה לשיח מלכד ולא משסע"

טל לב רם הפך היום למפקד של תחנת הרדיו גלי צה"ל באופן רשמי לארבע השנים הקרובות. המינוי מגיע אחרי שנתיים בהם לא היה מפקד קבוע לתחנה: "גלי צה"ל תפעל לחיזוק הקשר לקהל היעד המקורי שלה והם החיילים וצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 18:04 כג באדר א'

מפקד גל"צ התחלף: "החברה הישראלית זקוקה לשיח מלכד ולא משסע"
טל לב רם, צילום: גלי צה"ל

היום (א') נערך טקס החלפת פיקוד ומינוי מפקד גלי צה"ל, במסגרתו נכנס לתפקידו מפקד התחנה החדש טל לב רם. לב רם מונה למפקד קבע, ויחל כהונה הצפויה להימשך כארבע שנים. המינוי מגיע לאחר כשנתיים במהלכן פיקדו על התחנה כממלאי מקום גב' גלית אלטשטיין ומר דני זקן.

"זה המצפן וקול התדר- שאליו אני מבקש לכוון כמפקד גלי צה"ל"

בנאום הכניסה שלו, ביקש לב רם להצדיע לחיילי וחיילות צה"ל הלוחמים ממש ברגעים אלו, כדי ששגרת החיים בעורף תוכל להימשך, ולהזכיר את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים שנאבקות להשבת יקיריהן מזה 149 ימים: "כתחנת שידור, ציבורית- צבאית-פטריוטית, גלי צה"ל תפעל לחיזוק הקשר לקהל היעד המקורי שלה והם החיילים וצה"ל. החברה הישראלית זקוקה לשיח מלכד ולא משסע, שמתנהל באופן אחר מהימים שקדמו לשבעה באוקטובר. זה המצפן וקול התדר- שאליו אני מבקש לכוון כמפקד גלי צה"ל".

עוד אמר לב רם כי: "התחנה תשקף את מגוון הקולות בחברה הישראלית, תוך שמירה על שיח ממלכתי מכבד והקפדה יתרה על אתיקה עיתונאית יושרה והגינות. החלטות ענייניות ומקצועיות, הן אלה אשר להם אני מכוון את דרך קבלת ההחלטות, בניהול התחנה וכוח האדם שלה ולא כל שיקול אחר. בהצלחה לכולנו".

השארת התחנה בצה"ל - הזדמנות נדירה, חובת ההוכחה עלינו

הוא התייחס לנסיונות לסגור את התחנה ואמר: "דרך ארוכה ואתגרים עצומים לפנינו. ההחלטה של ועדת מנכ"ל משרד הביטחון, להשאיר את התחנה בצה"ל היא הזדמנות נדירה - חובת ההוכחה עלינו, כי זכות קיומה של גלי צה"ל כתחנה צבאית היא לא בגלל מה שהייתה אלא בגלל תרומתה הנוכחית והעתידית לחברה הישראלית".