"מבזה ומשפיל": הרשות השניה גינתה את דבריו של העיתונאי הוותיק על הדתיים

לאחר שהסכים בשידור חי עם דבריו של חיים באר על כך ש"הציונות הדתית היא סרטן בלב האומה", ערוץ 13 גינה בחריפות את דבריו של רזי ברקאי וטען - "הוא רק אורח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 10:19 כג באדר א'

"מבזה ומשפיל": הרשות השניה גינתה את דבריו של העיתונאי הוותיק על הדתיים
רזי ברקאי, צילום: Flash90     

הרשות השנייה מסרה כי אמירתו של רזי ברקאי ברשת 13 על הציונות הדתית הייתה מבזה, משפילה ופוגענית ולא היה לה כל מקום. כזכור, לפני מספר שבועות רזי ברקאי התייחס לאמירתו של הסופר חיים באר שמגזר הציונות הדתית הינה סרטן ואמר: "כשנראה את הקטע הבא נבין כמה שהוא צדק".

חיים באר, צילום: צילום מסך יוטיוב

נציב פניות הציבור: "ביקשתי את תגובת ערוץ 13"

במענה לתלונת "בצלמו", כתב נציב פניות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב: "בתלונתך טענת, כי במהלך הפינה 'מצעד הטרלול' הראו את דבריו של הסופר חיים באר שאמר כי הציונות הדתית היא סרטן באומה. רזי ברקאי התייחס לאמירתו של באר ואמר 'כשנראה את הקטע הבא נבין כמה שהוא צדק'. לטענתך מדובר באמירה פוגענית, ובשל תלונתך פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור, במהלכו צפיתי בתוכן עליו הלנת ובקשתי את תגובת הגורם המשדר".

נוסח המכתב

נוסח המכתב, צילום: צילום מסך דוברות

"מיד לאחר האמירה גינו אותו כל המשתתפים"

"בתגובתו", המשיך נציב פניות הציבור, "גינה הגורם המשדר את אמירתו של מר ברקאי: 'רזי ברקאי אינו עובד של חברת החדשות אלא אורח שמתארח בתוכניות השונות כמו עשרות רבות של אנשים. אנו מגנים את האמירה, כפי שגם שאר פאנל המשתתפים גינה מיד לאחר אמירת האמירה'. מיד לאחר אמירתו הבוטה של מר ברקאי גינו אותו משתתפי הפאנל האחרים על הדברים. על אף שנאמרה במסגרת חופש הביטוי, אמירתו של משתתף הפאנל רזי ברקאי הייתה מבזה, משפילה ופוגענית ולא היה לה כל מקום".