"לא זומן בפועל למילואים": תשובת המדינה לעתירת משפחת שמריז לבג"ץ

לאחר שמשפחתו של אלון שמריז ז"ל עתרה לבג"ץ על מנת להכיר בו כחלל צה"ל, המדינה הגיבה שניתן להכיר באילון כנפגע פעולות האיבה בלבד, מכיוון שלא זומן בפועל לשירות מילואים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 07:50 כג באדר א'

"לא זומן בפועל למילואים": תשובת המדינה לעתירת משפחת שמריז לבג"ץ
אלון שמריז ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

מדינת ישראל הגיבה על עתירת משפחתו של אלון שימריז לבג"ץ בבקשה כי המדינה תכיר בו בחלל צה"ל, נאמר כי בשל העובדה שאלון לא זומן בפועל למילואים, ניתן להכיר בו רק כנפגע פעולות איבה. כך פורסם אתמול (שבת) ב"כאן חדשות".

סאמר אל-טלאלקה, יותם חיים ואלון שמריז

סאמר אל-טלאלקה, יותם חיים ואלון שמריז, צילום: מטה המשפחות

המשפחה עתרה לבג"ץ בחודש שעבר

כזכור, לאחר שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, אילון נהרג בשוגג על ידי כוח צה"ל בעת שנמלט מהמקום בו החזיקו אותו שוביו, ביחד עם יותם חיים וסמאר פואד אל טלאלקה. משפחתו ביקשה כי יוכר כחלל צה"ל כיוון שבסמוך לשעת החטיפה באותו בוקר, קיבל אלון זימון למילואים. לאחר שהבקשה סורבה, המשפחה החליטה לעתור לבג"ץ והיום (א') קיבלה תגובה מהמדינה.

בבקשה הראשונה להכירו כחלל צה"ל, נימקה המשפחה את טענתה: "נסיבות נפילתו של אלון הן טראגיות וקיצוניות. הוא נלחם את דרכו אל החופש, יחד עם יותם וסאמר, ויחד איתם הגיע עד כוח צה"ל, ששגה ופתח באש על אף שהיו ללא לבוש עליון ונשאו דגל לבן. בנסיבות אלו אך ראוי שיוכרו כפי שהם: גיבורים ולוחמים, מלאי תושייה שנפלו בקרב, חללי צה"ל".