מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכיר אמריקני: ישראל הסכימה למתווה של ארה"ב - אלו פרטי ההצעה

בכיר בממשל ביידן שוחח עם כתבים ואמר כי ישראל הסכימה להפסקת אש של שישה שבועות שהוצעה במסגרת מתווה קהיר: "הכדור במגרש של חמאס, מקווים שנצליח להגיע להסכם עד תחילת הרמדאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/24 19:47 כב באדר א'

בכיר אמריקני: ישראל הסכימה למתווה של ארה"ב - אלו פרטי ההצעה
הנשיא ביידן. , צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

"הכדור בידיים של חמאס": בכיר בממשל האמריקני אמר היום (שבת) בשיחה עם כתבים כי ישראל הסכימה לתנאי העסקה שארה"ב הציעה במהלך המפגש האחרון בקהיר והכדור נמצא כעת במגרש של חמאס. עוד אמר הבכיר האמריקני כי בממשל ביידן מקווים שישראל תגיע להסכם עם חמאס עד לתחילת הרמדאן וארה"ב "דוחפת לכך בכל הכוח".

"נבחן דרכים נוספות להכנסת סיוע לעזה - מהים ומהיבשה"

"כדי להגיע להיקף הסיוע ההומניטרי הנדרש לאוכלוסייה בעזה, צריך להגיע להפסקת אש והדרך אליה היא בעסקה לשחרור החטופים" אמר הבכיר. "נמשיך בהצנחת הסיוע לעזה ונבחן דרכים נוספות להכנסת סיוע - מהים ומהיבשה" הוסיף.

400 מחבלים בתמורה ל-40 חטופים: 15 מחבלים כבדים

כזכור, השבוע פורסמו פרטים חדשים מתוך ההצעה של ארה"ב. בין היתר נחשפו שורה של עקרונות מנחים למפתחות שיקבעו לשחרור מחבלים וחטופים בעסקה הבאה. במסגרת ההצעה של ארה"ב, תמורת 5 חיילות ישוחררו 90 מחבלים בהם חמישה מחבלים כבדים. לפי ההצעה האמריקנית, תמורת 13 חטופים חולים ופצועים תיאלץ ישראל לשחרר 156 מחבלים, ועל 15 חטופים נוספים מעל גיל 50 ישוחררו 90 מחבלים. בנוסף, 21 מחבלים ישוחררו כנגד 7 חטופות שאינן חיילות ובסך הכל ישוחררו 400 מחבלים בתמורה ל-40 חטופים.