נגנית נבל מגוש עציון מלווה אנשים אל מותם - הישג לקרן קולנוע שומרון

הסרטים "המוהל" ו"המלווה" מתמודדים בתחרות הסרטים הישראליים הקצרים בפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע spirit, שנדחה בעקבות המלחמה ומתקיים בימים אלו בסינמטק תל אביב. יוסי דגן יו"ר הקרן: "הקולנוע ביהודה ושומרון פורץ עוד תקרת זכוכית, בדרך ללב התרבות הישראלית והבינלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/24 16:57 כ באדר א'

נגנית נבל מגוש עציון מלווה אנשים אל מותם - הישג לקרן קולנוע שומרון
הישג לקרן קולנוע שומרון, צילום: ריבקה פרטיג

שני סרטים של קרן קולנוע שומרון - "המוהל" ו"המלווה" – מתחרים בפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע spirit שנדחה בעקבות המלחמה והמתקיים בימים אלו מ-28 בפברואר עד ה- 2 במרץ בסינמטק תל אביב.

הפסטיבל, שהוא היחיד מסוגו בארץ והגדול מסוגו בעולם, נוסד בשנת 2007 ורוב סרטי הפסטיבל הינם זוכי פרסים בפסטיבלים ברחבי העולם ומוקרנים לראשונה בישראל. השנה תתקיים לראשונה בפסטיבל תחרות סרטים ישראליים קצרים, ושני סרטים של קרן קולנוע שומרון, המוהל והמלווה משתתפים בתחרות ומוקרנים היום.

הסרטים של קרן קולנוע שומרון משתתפים בפסטיבל בינלאומי בתל אביב

"המוהל" שהוא סרט עלילתי קצר בעברית ורוסית בבימוים של יוחאי רוזנברג ופנינה גפן, על מוהל ותיק יוצא ברית המועצות שבנו מסרב למול את בנו, ו"המלווה", סרט תיעודי קצר של הבמאית אלישבע גינזבורג המספר את סיפורה של נגנית נבל מגוש עציון המלווה חולים סופניים בנגינה אל מותם. הסרט נוצר ב"חממת הדוקו" של קרן קולנוע שומרון בהנחיית איתי אשר, חממה שהביאה למרכז הבמה סיפורי גיבורים מיהודה ושומרון. אלישבע גינזבורג מספרת: "המקום שלי זה לאפשר להם להיות במנוחת הנפש, לעזור להם להתחבר למקום יותר עמוק. ללוות את החולים ומשפחותיהם בדרכם האחרונה בהרמוניה".

מתוך הסרט "המוהל"

מתוך הסרט "המוהל" צילום: משה חורי

במאית הסרט "המלווה", אלישבע גינזבורג עולה מצרפת, היא במאית ושחקנית ופתחה את השלוחה החרדית בניסן נתיב בירושלים: "אני מתרגשת להציג את הסרט בבכורה בפסטיבל. זה לא סרט מדכא. התחברתי מאוד לגיבורת הסרט כי באופן אישי חוויתי פרידה מאנשים יקרים בצורה קשה, והדרך של שושנה ללוות אנשים בהרמוניה כזו, אני חושבת שזו הדרך להפרד מהחיים, זה נגע בי והקסים אותי".

יו"ר קרן קולנוע שומרון, יוסי דגן, אמר: "זהו צעד נוסף של הקרן ושל היצירה הקולנועית ביהודה ושומרון ללב העשייה והבמה במדינת ישראל. היוצרים שלנו זכאים לבמה הזו ואנו שמחים על החלטת הנהלת הפסטיבל".

אסתר אלוש מנכ"לית הקרן הוסיפה: "הסרט המלווה הוא סרט שמספר את סיפורה של תושבת המקום ממקום מאוד אישי, סרט שמביא את הסיפור הייחודי של התושבים כאן מזווית מקורית ובדיוק לשם כך קמה הקרן כדי לתת במה לקול שלא היה לו מקום עד היום. כל הישג כזה הוא צעד נוסף בדרך לגיווון המיוחל בתרבות".