מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גיבורים: כ-85% מהלוחמים שקיבלו עזרה נפשית חזרו ללחימה

מערך בריאות הנפש שבחיל הרפואה מעדכן כי מתחילת המלחמה מפעיל רשת של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש הפרוסים בכלל הגזרות. עשרות קב"נים נכנסו לעזה על מנת לתת מענה ראשוני ללוחמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 16:06 יט באדר א'

גיבורים: כ-85% מהלוחמים שקיבלו עזרה נפשית חזרו ללחימה
פעילות מערך בריאות הנפש בלחימה, צילום: דובר צה"ל

המלחמה הביאה אתה מחירים כבדים מנשוא של מאות חללים. בעקבות כך, אזרחים וחיילים רבים נתקלו בהתמודדויות שונות בתחום בריאות הנפש. בתוך כך, מערך בריאות הנפש שבחיל הרפואה מעדכן כי מתחילת המלחמה מפעיל רשת של אנשי מקצוע הפרוסים בכלל הגזרות, במטרה לתת את המענה המיטבי לכוחות צה"ל בתחום בריאות הנפש.

כל הנתונים

כל הנתונים,

כל הנתונים, צילום: דובר צה"ל

85% מהלוחמים שטופלו חזרו ללחימה

עוד הוא מעדכן, כי במהלך הלחימה עשרות קב"נים נכנסו לרצועת עזה על מנת לתת מענה ראשוני ללוחמים אשר חוו אירועים מורכבים מסוגים שונים, כאשר כ-85% מהלוחמים אשר נזקקו לטיפול בצלת"ק חזרו ללחימה. בנוסף, נפתח מוקד ברה"ן טלפוני זמין 24/7 כחלק ממוקד רפואה דחופה.

כמו כן, חיל הרפואה שבאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, חונך מחר את המרכז לשירותי בריאות הנפש החדש הכולל את המרכז למשפחת הקבע והיחידה לתגובות קרב, מרפאה לטיפול בפוסט טראומה למשרתים בסדיר ויחידת 'ליאת' - יחידה המורכבת ממטפלים מהשורה הראשונה באזרחות אשר יתנו מענה זמין ואיכותי בטיפול רגשי עבור משרתי קבע בשנת הקבע הראשונה והשנייה.