נתניהו הבטיח לאב השכול: "תהיה עוד שכונה בשבי שומרון על שמו"

ראש הממשלה נתניהו הגיע לנחם את משפחת בלטה ששכלה את בנה נריה בקרבות בעזה. האב השכול פנה לנתניהו: "אנחנו רוצים בע"ה שהמוות הזה שהשפילו אותנו ב 7 באוקטובר שהניצחון שלנו יהיה שאנחנו ניטע, נזרע ונחרוש את הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 21:39 יח באדר א'

נתניהו הבטיח לאב השכול: "תהיה עוד שכונה בשבי שומרון על שמו"
נתניהו ומשפחת בלטה, צילום: רועי חדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לנחם את משפחת בלטה ששכלה את בנה סמ"ר נריה בלחימה בעזה. נתניהו אמר למשפחה: "כולנו שותפים בהעמקת השורשים שלנו, תהיה עוד שכונה בשבי שומרון על שם נריה".

לוחם סיירת גבעתי: סיפורו של נריה בלטה

סמ"ר נריה בלטה, בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות. הוריו, רחמים ובת שבע, עלו מאתיופיה לשומרון כחלק מקבוצה ציונית. הוא נולד בארץ, השני מבין שישה אחים. אחיו הבכור משרת גם הוא בעזה ואביו רחמים גוייס בצו 8.

נריה בלטה ז"ל

נריה בלטה ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אביו רחמים אמר לראש הממשלה: "נודע לנו במוצ"ש על נפילתו של בננו, נריה אוהב ארץ ישראל, למד בבית הספר רגבים. הילדים שלי אוהבי הארץ. נריה היה חקלאי, בכל הזדמנות היה יוצא לחוות חקלאיות ועזר להן, כל חקלאי שהיה צריך כוחות, נריה הלך עם החברים שלו ועזר. היה מחובר לקרקע, לאדמה, לארץ ישראל, כמו סבא שלו וכמו ההורים שלו, ציוניים, גיבורים, לוחמים".

"אנחנו מבקשים להקים ישוב לזכרו של בננו נריה"

"בהזדמנות הזאת" הוסיף האב, "אני רוצה לבקש מראש הממשלה, הבן שלנו הוא הרוג מלכות, אהב את הארץ ואת האדמה, את ארץ התנ"ך. אנחנו רוצים בע"ה שהמוות הזה שהשפילו אותנו ב 7 באוקטובר שהניצחון שלנו יהיה שאנחנו ניטע, נזרע ונחרוש את הארץ הזאת ואנחנו מבקשים להקים ישוב לזכרו של בננו נריה".