ראש ישיבת "מעלה אליהו": אני מאמין בתל אביב - לא חושש שהגורמים האלו יתחזקו

לאחר השנה סוערת שעברה על ישיבת תל אביב ובמרכזה המחלוקת על מקומה של הישיבה בעיר, ראש ישיבת תל אביב שוחח עם "חדשות כיפה" והביע אופטימיות: "ההפגנות שנערכו בשנה האחרונה לא משקפות את רוח העיר"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 27/02/24 19:49 יח באדר א'

ראש ישיבת "מעלה אליהו": אני מאמין בתל אביב - לא חושש שהגורמים האלו יתחזקו
ראש ישיבת תל אביב, הרב חיים גנץ, צילום: Yaakov Naumi,Flash90

שנה לא פשוטה עברה על ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב. הישיבה שהוקמה לפני כמעט שלושים שנה בלב העיר תל אביב ספגה הפגנות והתנכלויות בשל התנגדותם של חלק מתושבי העיר להעברת מבנה הישיבה ממקומה הנוכחי למקום אחר הנמצא בסמוך. ברקע הבחירות לרשויות המקומיות הנערכות היום (ד') ראש הישיבה הרב חיים גנץ שוחח עם חדשות כיפה והביע אופטימיות.

ראש הישיבה אופטימי: "לא חוששים שגורמים כאלו יתחזקו בבחירות"

"ההפגנות שנערכו בשנה האחרונה לא משקפות את רוח העיר" העיד ראש הישיבה. "למשל ראש הוועד של השכונה שניהל את ההתנגדות למעבר מעוניין שהישיבה תמשיך להתפתח במקום שבו היא נמצאת כיום. הוא לא מתנגד לעצם הפצת יהדות בתל אביב" הוסיף. "הם טענו שהישיבה תפריע לאורח החיים השקט של השכונה, אלו טענות ברמות של שכנות אך לא על עצם היהדות. אמנם הם שיתפו פעולה עם גורמים שמתנגדים לכך שיש יהדות בעיר, אבל אנחנו לא חוששים שגורמים כאלו יתחזקו בבחירות היום".

ישיבת "מעלה אליהו"

ישיבת "מעלה אליהו", צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia


הרגשתם בשינוי שחל בעקבות המלחמה?

"אני אגיד מה כן, במוצאי שבת הישיבה השתתפה באירוע תפילה שנערך בסמוך לכיכר החטופים ואמרתי שם שאנחנו צריכים להרבות בחברה שלנו דיבורים של אור במקום חושך, של טוב במקום רע - גם עבור עם ישראל וגם כדי שיהיה אור לחטופים. לאחר האירוע קיבלתי תגובות מאוד טובות על הדברים שנשאתי ואני חושב שבסך הכל אנשים מבינים בתוכם שיותר נכון לדבר טוב ואור מאשר חושך שנאה".

יש היענות לכך מהסביבה?

"מהמפגשים שאני ערכתי אני חושב שכן, אבל צריך לקיים יותר מפגשים כאלה. זאת צריכה להיות תנועה לאומית שזו האמירה שלה. בינתיים האמירות הרועשות הן אמירות מלאות שחור ושנאה ואני פועל פעולות קטנות ומקווה שהן יצליחו" אומר ראש הישיבה, ומסכם: "אני מאמין בתל אביב".