אחרי הדרישות של בן גביר - במערכת הביטחון מתריעים: "הפוטנציאל להידרדרות גבוה"

במערכת הביטחון דורשים לקיים דיון נוסף על ההגבלות בהר הבית ברמדאן, בצל ההחלטה של ראש הממשלה לקבל חלק מהדרישות של בן גביר: "אם פוטנציאל ההידרדרות יתממש ספק אם נוכל לעצור אותו במקביל ללחימה ולפריסת הכוחות בכלל הגזרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 09:57 יח באדר א'

אחרי הדרישות של בן גביר - במערכת הביטחון מתריעים: "הפוטנציאל להידרדרות גבוה"
דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

מדי שנה חג הרמדאן מהווה נקודת רתיחה ביטחונית, עם עימותים אלימים סביב הר הבית והתראות גוברות לפיגועים והתפרעויות במזרח ירושלים וברחבי יהודה ושומרון. השנה, בצל המלחמה והמתיחות הביטחונית הגבוהה אף יותר, התקבלה החלטה להגביל את מספר העולים להר הבית בימי החג המוסלמי - ובמערכת הביטחון לא מרוצים.

פחות משבועיים לרמדאן, בצה"ל ובשב"כ מתעקשים על עמדתם בנוגע להגבלות הכניסה להר הבית ברמדאן על ערביי ישראל ודורשים לקיים דיון מחודש בנושא עם ראש הממשלה נתניהו בניסיון לשנות את עמדתו, כך מדווח הכתב של גלי צה"ל דורון קדוש.

"הפוטנציאל להידרדרות גבוה"

"הפוטנציאל להידרדרות ביטחונית ביהודה ושומרון גבוה, ואם יתממש - ספק אם נוכל לעצור אותו במקביל ללחימה ולפריסת הכוחות בכלל הגזרות", יאמרו במערכת הביטחון לנתניהו. לפי הדיווח, יוצגו נתונים לפיהם חלה עלייה של 80% בפיגועי הירי ביו"ש ובירושלים בשנה החולפת, ומתחילת המלחמה - יותר מ-500 אירועי טרור באזורים אלה.

במערכת הביטחון גם מזהים המשך של ניסיונות חמאס להכווין טרור מרצועת עזה ליו"ש - ובשיח המועט שמתנהל בין אנשי חמאס בעזה ובגדה - נמשכים הניסיונות להבעיר את השטח ולהכווין פיגועים. בנוסף לדיון שיבקשו לקיים עם ראש הממשלה, היום יכנס שר הביטחון גלנט שני דיונים בסוגיה: אחד עם הרמטכ"ל וראש השב"כ, ובהמשך היום יגיע להערכת מצב נוספת בפיקוד המרכז.