מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן אופטימי: מקווה שנשיג הפסקת אש עד יום שני

נשיא ארצות הברית התייחס למגעים המתקדמים בין ישראל לחמאס ואמר כי "היועצים הביטחוניים שלי סיפרו לי שאנחנו קרובים, אפילו שזה לא נגמר" | אל ג'זירה: אלו התנאים להם הסכימה ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 09:45 יח באדר א'

ביידן אופטימי: מקווה שנשיג הפסקת אש עד יום שני
ביידן באו"ם, צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע הלילה אופטימיות בנוגע להתקדמות המגעים לעסקת חטופים בין ישראל וחמאס, ואמר כי הוא מקווה שהפסקת אש ברצועת עזה תחול כבר ביום שני הקרוב. "אני מקווה שזה יקרה כבר בסיומו של סוף השבוע הזה, היועצים הביטחוניים שלי סיפרו לי שאנחנו קרובים, אפילו שזה לא נגמר. אני מקווה שעד יום שני נשיג הפסקת אש".

ביידן: "ישראל הסכימה להפסיק את פעילותה בעזה במהלך חודש רמדאן במטרה לספק זמן להוצאת כל החטופים"

ביידן אמר עוד כי "ישראל הסכימה להפסיק את פעילותה בעזה במהלך חודש רמדאן במטרה לספק זמן להוצאת כל החטופים". במקביל, ברשת "אל-ג'זירה" דווח אמש כי ישראל הסכימה לכמה סעיפים בטיוטת ההסכם התגבש בפריז, הסכם שבסופו שחרור 40 חטופים ישראלים, נשים וזקנים.

הסעיפים כוללים שחרור של כ-400 אסירים, ביניהם כבדים, וגם התייחסות למצב בעזה. בטיוטה ישראל הסכימה עקרונית לחזרה הדרגתית של העזתים לצפון הרצועה, הגברת הכנסת הסיוע והמחסות לרצועה וכן הכנסת ציוד כבד. בנוסף, ישראל הציעה להעביר את כוחותיה אל מחוץ לאזורים צפופי אוכלוסין ולהפסיק את הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום.