מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חזרת עזתים לצפון הרצועה והסגת כוחות: הסעיפים שישראל אישרה בפריז

בצל הדיווחים כי חמאס דחה את ההצעה שהתגבשה בפסגת פריז, ברשת אל ג'זירה דווח כי ישראל הסכימה לשחרור של מאות אסירים ולחזרה הדרגתית של העזתים לצפון הרצועה. עוד סעיפים: העברת כוחות מחוץ לאזורים צפופי אוכלוסין והפסקת הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 08:04 יח באדר א'

חזרת עזתים לצפון הרצועה והסגת כוחות: הסעיפים שישראל אישרה בפריז
כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

לאחר מפגש פסגה נוסף שנערך בסוף השבוע בפריז, בשבת האחרונה שבה המשלחת הישראלית עם מתווה חדש שהוסכם עם ארצות הברית, מצרים וקטאר. ברשת "אל-ג'זירה" דווח אמש (ב') כי ישראל הסכימה לכמה סעיפים בטיוטת ההסכם התגבש בפריז, הסכם שבסופו שחרור 40 חטופים ישראלים, נשים וזקנים.

אל ג'זירה: זו טיוטת ההסכם

הסעיפים כוללים שחרור של כ-400 אסירים, ביניהם כבדים, וגם התייחסות למצב בעזה. בטיוטה ישראל הסכימה עקרונית לחזרה הדרגתית של העזתים לצפון הרצועה, הגברת הכנסת הסיוע והמחסות לרצועה וכן הכנסת ציוד כבד. בנוסף, ישראל הציעה להעביר את כוחותיה אל מחוץ לאזורים צפופי אוכלוסין ולהפסיק את הטיסות האוויריות למשך 8 שעות ביום.

שחרור האסירים

שחרור אסירים בעסקה הקודמת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציין כי אמש דיווח ירון אברהם כי גורם ישראלי שבקיא בפרטי המו"מ אומר שהנהגת ארגון הטרור חמאס נוטה שלא לאשר את ההצעה האמריקנית שהונחה על השולחן. לפי הדיווח, גורמי חמאס הבכירים ברצועה לא גיבשו תשובה ברורה למתווה והמתווכות עדכנו את ישראל שהנהגת חמאס בחו"ל טוענת כי הוא אינו עומד בקווים האדומים של חמאס.