מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שני לוחמים נהרגו בקרבות | צה"ל סיים את פעילותו בבית החולים "נאצר"

שני לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה: סמ"ר נריה בלטה, בן 21 משבי שומרון וסמ"ר עידו זריהן, בן 20 מירושלים ז"ל |הסתיימה פעילות צה"ל בבית החולים "נאצר": 200 חשודים נעצרו | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/24 07:11 טז באדר א' | עודכן בתאריך 25/02/24 13:31

שני לוחמים נהרגו בקרבות | צה"ל סיים את פעילותו בבית החולים "נאצר"
צה"ל בבית החולים "נאצר", צילום: דובר צה"ל

13:31 | אזעקות בקרית שמונה ושאר ישוב

13:05 | הסתיימה הפעילות הממוקדת של צה"ל בבית החולים "נאצר"

לאחר שנעצרו כ-200 חשודים בפעילות טרור בבית החולים ונמצאו ממצאים נוספים המעידים על פעילות טרור מתוך המרחב; נמשכה פעילות הסיוע ההומניטרי לבית החולים בהובלת עוצבת הקומנדו ומפקדת התיאום והקישור לעזה.

מפקד פלגה בשייטת 13 מדבר מתוך מרחב בית החולים "נאצר" צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל סיפקו גנרטור חלופי שאפשר את המשך התפקוד של בית החולים וטיפול בחולים ולאורך כל הפעילות המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לתפקד על בסיס מערכת אל פסק (UPS). קציני מנהלת התיאום והקישור לעזה תיאמו כניסת אנשי מקצוע בכדי לבחון את בעיית החשמל בבית החולים.

חיילי צה"ל עם מיכלית הסולר

חיילי צה"ל עם מיכלית הסולר צילום: דובר צה"ל

12:49 | לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

בימים האחרונים הושלם מבצע הנדסי משותף בפיקוד חטיבת עציון של כוחות צה"ל ומג"ב בהכוונה מודיעינית של שב"כ ובוצעו עבודות הנדסיות לשיפור תשתית גדר הביטחון במרחב הכפר אבו דיס שבחטיבת עציון, על מנת לאפשר פעילות יעילה יותר של הכוחות בסיכול טרור ובמניעת טרור במרחב.

פעילות הכוחות ההנדסיים באיו"ש צילום: דובר צה"ל

מעל ל-3,000 מבוקשים נעצרו באיו"ש

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

פעילות צה"ל באיו"ש

פעילות צה"ל באיו"ש, צילום: דובר צה"ל

12:00 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל מירושלים

הותר לפרסום כי סמ"ר עידו אלי זריהן, לוחם חטיבת גבעתי, בן 20 מירושלים נפל בקרבות בחאן יונס. הלוויתו תיערך ביום א', ט"ז באדר א' התשפ"ד, 25 בפברואר 2024, בשעה 16:00, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

סמ"ר עידו זריהן

סמ"ר עידו זריהן, צילום: דובר צה"ל

10:40 | דיווח: שני פעילי חיזבאללה חוסלו בלבנון

10:20 | אזעקות בצפון | כפר גלעדי, קריית שמונה, מנרה, מרגליות, משגב עם

08:40 | הכוחות ממשיכים בלחימה העצימה במערב חאן יונס, בזייתון ובמרכז הרצועה

ביממה האחרונה, כחלק מהמאמצים לפינוי תושבים ממרחב הלחימה עצרו הלוחמים מספר מחבלים בחאן יונס שניסו לברוח בחסות האוכלסייה. כמו כן, הלוחמים חיסלו מספר מחבלים ואמצעי לחימה במרחב.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי המשיכו בפשיטות על יעדי טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים ביניהם, נשק צלפים, רובים מסוג קלאצ'ניקוב, רימונים ומחסניות. בנוסף, במרכז הרצועה נמשך הפעילות העצימה ומספר עמדות שיגור חוסלו על ידי הכוחות.

צה"ל ברצועה

צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה.
כחלק מהמבצע המתמשך של כוחות אוגדה 162 במרחב זייתון, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל איתרו אמצעי לחימה והשמידו מתחמי שיגור במרחב.

07:10 | לאחר הדיווחים על התקדמות במו"מ: משלחת ישראלית תצא לקטאר

לאחר שבישראל מביעים אופטימיות זהירה בנוגע לעסקת חטופים, משלחת ישראלית תצא לקטאר לדון בהמשך השיחות, בעוד שמטעם החמאס דורשים בתוקף לסיים את הלחימה. המשלחת לא תכלול את ראש השב"כ וראש המוסד אלא דרג ביניים. על פי הדיווחים, גורם מדיני בכיר מסר כי העסקה עוד רחוקה אך חמאס ויתר על כמה מדרישותיו.

06:00 | הותר לפרסום: לוחם צה"ל נפל ברצועת עזה

סמ"ר נריה בלטה, בן 21, משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ"ר נריה בלטה ז"ל

סמ"ר נריה בלטה ז"ל, צילום: דובר צה"ל

צה"ל ממשיך את התקיפות בלבנון

לאחר גל התקיפות של חיזבאללה על קריית שמונה, צה"ל תוקף בלבנון

חיל האוויר זיהה חוליית מחבלים שהסתתרה במרחב הכפר אל מטמורה ותוך זמן קצר מטוסי קרב תקפו את המחסן בו זוהתה החולייה. לאחר התקיפה התרחשו פיצוצי משנה משמעותיים המעידים על הימצאות אמצעי לחימה במבנה.

-

תקיפת צה"ל בכפר אל מטמורה צילום: דובר צה"ל

בנוסף, לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב מפקדה מבצעית הנמצאת בשימוש כוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר ברעשית ועמדות שיגור ותשתיות טרור במרחב ג'בל בלט שבדרום לבנון. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי להסרת איום למרחב רשיא אל-פוחר.