בגיל 76: הלך לעולמו צ'רלי ביטון - ממייסדי "הפנתרים השחורים"

חבר הכנסת לשעבר וממייסדי תנועת המחאה "הפנתרים השחורים", צ'רלי ביטון, הלך הערב לעולמו בגיל 76. דרעי ספד: "איש שנתן לכולם השראה במאבקיו החברתיים". הנשיא הרצוג התאבל: "אזכור תמיד את שיחותינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/24 21:17 טו באדר א' | עודכן בתאריך 24/02/24 22:32

בגיל 76: הלך לעולמו צ'רלי ביטון - ממייסדי "הפנתרים השחורים"
צ'רלי ביטון, צילום: מאת אדם מה - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=90625845

משפחתו של הח"כ לשעבר צ'רלי ביטון הודיעה הערב (שבת) על פטירתו בגיל 76. ביטון היה ממייסדי תנועת המחאה "הפנתרים השחורים" בשנות ה-70. הוא נולד בקזבלנקה, מרוקו, עלה עם משפחתו לישראל בגיל שנתיים, וגדל בשכונת מוסררה שבירושלים.

ח"כ מטעם חד"ש - והשינוי הפוליטי בעקבות האינתיפאדה

ב-1977 נבחר לכנסת התשיעית כסיעת הפנתרים השחורים במסגרת חד"ש. ושימש כחבר הכנסת מטעם חד"ש עד הכנסת השתים עשרה (1992). במהלך כהונתו בכנסת ה-12 התפצל מחד"ש ופעל כסיעת יחיד בשם "הפנתרים השחורים". לאחר האינתיפדה השנייה התרחק ביטון מהשמאל הרדיקלי ואף הצהיר: "אין פרטנר פלסטיני להסכמים מדיניים עם ישראל".

בשנים האחרונות אף הודיע ביטון כי הוא תומך במפלגת ש"ס שבראשה עומד אריה דרעי. לאחר מותו ספד לו דרעי: "אני שולח את תנחומיי למשפחת ביטון היקרה בפטירת ידידי משכבר הימים לוחם הצדק צ׳רלי ביטון ז"ל, מראשי הפנתרים השחורים - האיש שנתן לכולם השראה במאבקיו החברתיים".

הנשיא הרצוג התאבל: "הלך לעולמו בטרם עת"

הנשיא יצחק הרצוג ספד גם הוא: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר צ'רלי ביטון, שהלך לעולמו בטרם עת. ביטון, ממייסדי תנועת ׳הפנתרים השחורים׳, היה מנהיג חברתי ופוליטי פורץ דרך, שהוביל מאבק ציבורי חשוב, אמיץ ונחוש למען בני עדות המזרח בפרט והשכבות החברתיות המוחלשות בכלל".

"הקפיד להשמיע את קולם של מי שלא נשמעו ופעל לשינוי חברתי משמעותי במדינתנו. אזכור תמיד את שיחותינו הארוכות, המעמיקות והמרתקות על מצב המדינה והחברה בישראל, ועל התיקון, האיחוי והריפוי הנחוצים לנו. תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך".