מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"איזו ילדה אנחנו נקבל?": החיים החדשים של אביגיל עידן אחרי הטבח

אביגיל עידן, שנחטפה לעזה בזמן שהוריה נרצחו, הפכה בעל כורחה לסמל בעולם כולו. דודיה שאימצו אותה ואת שני אחיה משתפים את מאורעות החודשים האחרונים מאז מתקפת חמאס, דרך חזרתה של אביגיל מהשבי ועד לימים אלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 22:59 יג באדר א'

"איזו ילדה אנחנו נקבל?": החיים החדשים של אביגיל עידן אחרי הטבח
אביגיל עידן מחייכת, צילום: דוברות מרכז שניידר. התמונות באישור המשפחה

אביגיל עידן, שנחטפה מביתה בכפר עזה בבוקר ה-7 באוקטובר, הפכה בעל כורחה לסמל בעולם כולו. ילדה קטנה שאיבדה את הוריה בטבח הנורא, נחטפה לעזה, ושני אחיה שהסתתרו ניצלו בנס. בפרק של "עובדה" ששודר הערב (ה') בערוץ 12 תחת השם "החיים החדשים של אביגיל".

אביגיל עידן, בזמנים יפים יותר

אביגיל עידן, בזמנים יפים יותר, צילום: דוברות מטה המשפחות

אביגיל חזרה מהשבי לאחר 51 יום

בפרק סופר כי אביגיל הייתה במהלך שהותה בשבי עם הגר ברודץ' וילדיה, שנחטפו גם הם מקיבוץ כפר עזה במהלך טבח החמאס. בהמשך סיפרה דודתה של אביגיל על רגע החזרה שלה מהשבי, הרגע בו ראתה לראשונה את אביגיל הקטנה לאחר 51 יום שהייתה בשבי. "רגע החזרה רגע שמאוד חששתי ממנו. איך היא תחזור? איזו ילדה אנחנו נקבל?", אמרה.

"הילדים האלו שייכים לנו עכשיו, לתמיד"

"כשחזרה", סיפרו הדודים, "היא הייתה שקטה ולוחשת". יום לאחר החזרה פגשה אביגיל את אחיה, במפגש מרגש שהם לא ישכחו לעולם. על ההחלטה לקחת את אביגיל ושני אחיה ולגדל אותם, אמרה דודתה של אביגיל: "זה היה משהו שלא היינו צריכים לדבר עליו, הילדים האלו שייכים לנו עכשיו, לתמיד. אנחנו עכשיו משפחה אחת של שישה ילדים".

כזכור, בבוקר ה-7 באוקטובר, בעת מתקפת חמאס, מחבלים רצחו את הוריה של אביגיל עידן בביתם בכפר עזה. אחיה הגדולים מיכאל ועמליה הסתתרו שעות ארוכות בארון עד שהגיעו כוחות ההצלה. גופתו של אביה, הצלם רועי עידן, אותרה לאחר ימים ארוכים מחוץ לבית המשפחה. אביגיל עצמה נמלטה מהיריות והגיעה לבית השכנים, משם נחטפה לעזה, שם שהתה חמישה שבועות, וחזרה ארצה במסגרת עסקת שחרור החטופים שהתקיימה לפני מספר חודשים.