היועמ"שית לבג"צ: ללא חוק גיוס - לא תתאפשר העברת תקציבים לישיבות חרדיות

היועצת המשפטית לממשלה הגישה את עמדת המדינה בתגובה לעתירות נגד העברת כספים לישיבות החרדיות: ללא חוק גיוס הממשלה לא תוכל להעביר כספים לישיבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 21:42 יג באדר א'

היועמ"שית לבג"צ: ללא חוק גיוס - לא תתאפשר העברת תקציבים לישיבות חרדיות
ישיבה חרדית, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסרה הערב (ה') את עמדת המדינה לעתירות המבקשות למנוע העברת כספי תמיכה בגין תלמידי מוסדות תורניים שלא קיבלו פטור או דחייה משירות צבאי ולא התייצבו לגיוס. היועצת כתבה לבג"צ כי "היעדר מסגרת נורמטיבית שתאפשר את דחיית שירותם או את אי גיוסם של תלמידי הישיבות כדין, תשליך על חוקיות מתן התמיכות בגין אותם תלמידים בהתאם למבחני התמיכה".

"לא יהיה מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות"

כזכור, אמש השיבה היועמ"שית לבג"ץ כתבה כי החל מתחילת חודש מרץ אם לא תקודם חקיקה בעניין גיוס חרדים - לא יהיה בסיס חוקי להימנעות גורפת של המדינה מגיוס בני ישיבותי. "ככל שלא יוארך תוקפה של ההחלטה, בהחלטה חדשה שתעגן לוחות זמנים להשלמת חקיקה ראשית עד יום,30.6.24, לא יהיה מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות. כלל גורמי המדינה המוסמכים יהיו מחויבים לפעול בהקשר להליכי הגיוס בהתאם לדין".

החלטת הממשלה הנוכחית תפוג בסוף החודש הבא

כזכור, בחודש יוני האחרון החליטה הממשלה על הארכת הפטור לבחורי ישיבות עד ה-31 במרץ 2024, והתחייבה עד לחוקק חוק גיוס חדש עד מועד זה. בשל החלטת היועצת המשפטית לממשלה, עד למועד זה הממשלה תצטרך לאשר החלטה חדשה בנושא.