מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח אמריקאי: חמאס התגמש - אלו התנאים החדשים

הוול סטריט ג'ורנל מדווח: חמאס התגמש בדרישותיו ודורש כעת את שחרורם של 3,000 מחבלים מבתי הכלא | ישראל לא תידרש להתחייב על הפסקת המלחמה אך דיונים בנושא יחלו 6 שבועות לאחר הפסקת האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 15:40 יג באדר א'

דיווח אמריקאי: חמאס התגמש - אלו התנאים החדשים
סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (ה') מפי מקורות מצריים כי ארגון חמאס התגמש בדרישותיו במסגרת המשא ומתן מול ישראל, וכעת הוא דורש את שחרורם של 3,000 מחבלים מבתי הכלא. בנוסף, בחמאס ויתרו על הדרישה המוחלטת להפסקת המלחמה אך מתעקשים כי שיחות בנושא יחלו תוך 6 שבועות מתחילת הפסקת האש. יחד עם זאת, גם במסגרת ההצעה החדשה של חמאס, שחרורם של חיילים המוחזקים בשבי יותנה בסיום המלחמה והגעה להפסקת אש מוחלטת.

צרפת וקטאר הודיעו: חמאס העביר את התרופות לחלק מהחטופים

כזכור, אתמול אישרו גורמים בשלטון הצרפתי כי יש בידיהם אימות לכך ש- 45 חטופים קיבלו את התרופות שחמאס התחייב להעביר לחטופים. בימים הקרובים אמיר קטאר צפוי לפגוש את נשיא צרפת בארמון האליזה והשניים צפויים לדון בסוגייה. קודם לכן הודיע משרד החוץ של קטאר כי המדינה קיבלה אישור מחמאס שהחלה העברת התרופות לידי החטופים.

"בודקים את אמינות הדיווח"

בלשכת ראש הממשלה הגיבו להודעת קטאר והודיעו כי ישראל תבחן את אמינות הדיווח. כזכור, השבוע מצאו לוחמי צה"ל בבית החולים נאצר שברצועת עזה ארגזי תרופות ועליהם שמות של חטופים ישראלים. חבילות התרופות שאותרו היו סגורות ולא הועברו לחטופים כפי שהובטח במסגרת עסקת החטופים.