ימנע מחסור חמור: כך ישראל נערכת לליל סדר בצל המלחמה

משרד החקלאות מגדיל את מכסת יבוא הביצים ללא מכס בהיקף של עשרות מיליוני ביצים. המטרה: לענות על הביקוש המקומי ולמנוע מצב של מחסור בביצים לצרכנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 14:05 יג באדר א'

ימנע מחסור חמור: כך ישראל נערכת לליל סדר בצל המלחמה
מעל ל-30 מיליון ביצים, צילום: שאטרסטוק

לאחר שהלחימה בגבול הצפון פוגעת גם במשקים הישראליים, במסגרת המשך ההיערכות לחג הפסח, בו עולה הביקוש המקומי לביצים, משרד החקלאות מרחיב את מכסות יבוא הביצים לישראל בפטור ממכס ב-30 מיליון ביצים נוספות. הגדלת מכסת היבוא הפטורה ממכס מבוצעת לטובת היערכות היבואנים עם האישורים הנדרשים במדינות המקור, כך שיוכלו לייבא ביצים נוספות בעת הצורך באופן מהיר ולשם היערכות, ככל שיידרש.

מונעים את המחסור בביצים

מונעים את המחסור בביצים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק בתחילת החודש נפתחה מכסת יבוא של 50 מיליון ביצים

כזכור, בתחילת החודש נפתחה מכסת יבוא של 50 מיליון ביצים בפטור ממכס במסגרת ההיערכות לחג, אשר ניצולה בפועל יתבצע לקראת החג. שימוש במכסה הנוספת יתאפשר ליבואנים לאחר ניצול של 60% מהמכסה המקורית שנפתחה. ניתן לייבא לישראל ביצים מהמדינות הבאות, מאזורים חופשיים משפעת עופות: פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה, איטליה ומארה"ב ביצים לתעשייה, בכפוף למצב האפידמיולוגי במדינה.

גבול לבנון, הר דוב

לולים בצפון נפגעו, צילום: Ayal Margolini/Flash90

למרות הלחימה - עודף בביצים מתוצרת ישראלית

בעלי הלולים בצפון הפכו ליעד של ארגון הטרור חיזבאללה, מכיוון שהם מסרבים להתפנות ולהמית את העופות. במשרד מבהירים כי בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2023 נרשם עודף בביצים מתוצרת ישראלית, וזאת למרות הלחימה. למעשה, בחודש אוקטובר נרשם שיא ישראלי אי פעם בכמות הביצים שנאספו מהמגדלים בחודש אחד, בהיקף של 220 מיליון ביצים(!).

פתיחת המכסה עתה נועדה להיערך לקראת חג הפסח לטובת השלמה לביקוש המקומי ומניעת חוסר, ותוגדל ככל שיידרש. כזכור, עם פרוץ המלחמה, פתח המשרד מכסת ייבוא פטורה ממכס לייבוא של 50 מיליון ביצים, אך היא לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה שהייצור המקומי סיפק את כלל הביקוש.