המלגה שכולם חיכו לה נפתחה - עם טופס מעצבן במיוחד

מלגת מִל-go! הניתנת על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה דורשת להעלות את תלושי השכר של ההורים - ללא קשר למצבו האישי של הסטודנט, שיכול להיות נשוי ולנהל משק בית נפרד לגמרי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/02/24 17:44 יא באדר א'

המלגה שכולם חיכו לה נפתחה - עם טופס מעצבן במיוחד
סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

אחת המלגות המפורסמות לסטודנטים, הניתנת על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה, היא מלגת מִל-go!. לפני כשבועיים היא נפתחה להרשמה, אלא שסטודנטים רבים מתרעמים על הצורך להגיש את תלושי השכר של ההורים, ללא כל קשר למצב האישי של הסטודנט.

המלגה, שניתנת בארבע מדרגות תמיכה, דורשת להעלות את תלושי השכר של ההורים - ללא אבחנה בין סטודנטים נשואים לסטודנטים שאינם נשואים, בין סטודנטים שמקבלים סיוע מההורים ובין סטודנטים שאינם מקבלים סיוע מההורים. לדוגמא, סטודנט בן 28 שנשוי כבר כמה שנים עדיין יצטרך להגיש את תלושי השכר של הוריו ללא קשר למשק הבית שלו עצמו שמנוהל בנפרד.

תהליך הגשת המסמכים

תהליך הגשת המסמכים | צילום: צילום מסך

"הענקת מלגות לפי קריטריונים סוציו-אקונומיים"

לפי אתר המלגה, מטרתה היא "הענקת מלגות לפי קריטריונים סוציו-אקונומיים על-מנת לסייע לסטודנטים בתואר ראשון ובמכינה או להנדסאים ולטכנאים לסיים את לימודיהם בהצלחה. הזכאות לקבלת מלגה נקבעת על-פי קריטריונים שונים שנקבעים מראש, בהתחשב בחתכי רמות הזכאות של כלל אוכלוסיית הסטודנטים הנזקקים הפונים לקבלת סיוע בשנת לימודים מסוימת".

מדרגות התמיכה מחולקות לארבע, כשהתמיכה בסטודנטים זכאים הלומדים לימודי תואר ראשון או במכינה קדם-אקדמית מתחילה ב-5,000 שקלים ויכולה להגיע ל-12,480 שקלים. התמיכה בסטודנטים, הנדסאים וטכנאים שלומדים במוסדות מוכרים על ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע מתחילה ב-3,000 שקלים ויכולה להגיע ל-8,600 שקלים.

תגובת המועצה להשכלה גבוהה תובא לכשתתקבל.