מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"נסע לטיול" ונפגש עם סאלח אל-עארורי: זה הישראלי שסייע לחמאס

השב"כ והמשטרה עצרו תושב חורה שבנגב, שנפגש בתורכיה עם בכיר חמאס סאלח אל-ערורי. החשוד אסף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, תוך שבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 16:44 י באדר א'

"נסע לטיול" ונפגש עם סאלח אל-עארורי: זה הישראלי שסייע לחמאס
סאלח אל-עארורי, צילום: ללא

השב"כ והמשטרה התירו היום (ב') לפרסום כי במהלך החודש שעבר נעצרו אוסאמה אלעוקבי ואשתו סמאח, אזרחים ישראלים תושבי הנגב בחשד לקשר עם פעילי חמאס בחו"ל. במסגרת חקירתו בשב"כ ובימ"ר נגב וממצאים שנתפסו בביתו, נחשפה תמיכה והזדהות עם אידיאולוגית החמאס, לצד ראיות כי העביר סיוע כספי לפעיל חמאס ברצועת עזה בהיקף של עשרות אלפי שקלים במשך שנים.

נסע לטורקיה ל"טיול זוגי" - ונפגש עם בכיר חמאס

ממצאי החקירה העלו כי אוסאמה עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל במספר הזדמנויות, נפגש עימם באופן אישי במסגרת טיסותיו לתורכיה, זאת תוך שימוש באשתו ככיסוי למצג שווא של טיול זוגי. במסגרת פגישות אלו גייס אוסאמה כספים מפעילי החמאס בעבור פעילותו בנגב.

נפגש עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס

במהלך ביקורו האחרון בתורכיה בחודש יוני 2023, השתתף אוסאמה בפורום מצומצם בו נפגש, הן עם בכיר חמאס המקורב לצמרת הנהגת החמאס בחו"ל, והן עם סאלח עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אשר נהרג בלבנון בחודש ינואר 2024. עוד עולה מהחקירה כי החשוד אסף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, תוך שבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועת עזה.

בעברו - פעל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית

אוסאמה אלעוקבי, היה בעברו פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עד להכרזתה בשנת 2015 כהתאחדות בלתי מותרת. אוסאמה מוכר לאורך השנים כמי שמזדהה עם אידיאולוגיה קיצונית כנגד מדינת ישראל ומוסדותיה ואף מעורב בנשיאת דרשות במסגדים ופרסומים ברשתות החברתיות, תוך עידוד השתתפות בפעילות אלימה במסגד אלאקצא.

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון

דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

כתב אישום בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור

עם תום חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הוגש נגד אלעקובי כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור. מהשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, ויפעל לסכל כל פעילות שכזו תוך מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה".