מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רגע לפני ההצבעה: הרגעים המבחילים ביותר של עופר כסיף

שמו של ח"כ עופר כסיף עולה לכותרות בעיקר סביב אמירות מקוממות שלו נגד מדינת ישראל או חקירות שהוא עובר אחרי עוד פעולה לא לגיטימית: רגע לפני שהכנסת תצביע בפעם הראשונה בהיסטוריה על הדחתו, אספנו את מצעד הרגעים הגדולים של כסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 11:56 י באדר א'

רגע לפני ההצבעה: הרגעים המבחילים ביותר של עופר כסיף
כסיף, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היום (ב') תתקיים הצבעה במליאת הכנסת על ההצעה להדיח את חבר הכנסת מחד"ש, עופר כסיף. ההדחה מגיעה בעקבות החתימה של כסיף על עצומה בעד התביעה של דרום אפריקה בהאג ונגד ישראל בגין ביצוע "רצח עם" בעזה. על מנת להדיח אותו נדרש רוב של 90 ח"כים, רוב כמעט בלתי אפשרי להשגה.

לפני שנדע אם כסיף ימשיך לקבל משכורת מהמיסים שלנו או לא, חזרנו אל הרגעים הגדולים שלו, בהם התבטא נגד ישראל/חיילים/שוטרים או סתם בעד האויב, המצעד המלא:

ישראל מבצעת בעזה "פתרון סופי"

לצערי לא מדובר פה על השוואה בודדת, אלא על דפוס חוזר. לכסיף יש חיבה להשוות את פעולות חיילי צה"ל לנאצים. רק לפני שלושה חודשים הוטל עליו עונש הרחקה מהכנסת אחרי שהוגשו לוועדת האתיקה מעל 400 קובלנות על ידי אזרחים ועל ידי חברי הכנסת אלמוג כהן וניסים ואטורי בגין התבטאויותיו של כסיף בתקשורת הזרה. בין אמירותיו של כסיף: ישראל משתמשת ב"פתרון הסופי" נגד העזתים וכינוי של ח"כ אחר: "ניאו נאצי". בגלל אמירותיו כסיף הורחק מוועדות הכנסת ל45 יום.

הכאת שוטר מול המצלמות

לפני כשנה וחצי, במהלך הפגנה של מתיישבים בגבול קריית ארבע- חברון סביב "בית התקומה" בו הם רוצים להתגורר, הגיע כסיף לזירה ותועד מכה שוטר אחרי שהוא מנע ממנו להתקדם לשטח אסור. התיעוד נפוץ לכל ערב וקיבל גינויים מכל הקשת הפוליטית. כסיף מצידו טען כי השוטר "איים לירות בו".

לא מסגיר מחבלים

לפני כשלוש שנים התראיין כסיף לקלמן ליבסקינד על רקע הבריחה של שישה מחבלים מכלא גלבוע, קלמן שאל את כסיף האם היה מסגיר את המחבלים במידה והיה רואה את המחבלים בצד הדרך, כסיף ענה כי הוא לא יודע: "יש כאן דילמה, ברגע שמבינים שהקונספט הכללי הוא כיבוש אז צריך להבין שלכיבוש יש התנגדות, המחבלים שברחו התנגדו לכיבוש ואני מאמין שהם צריכים להיות חופשיים".

"רצח של יהודי בחברון הוא לא טרור"

בסוף 2022 נרצח רונן חנניה הי"ד בפיגוע ירי בקריית ארבע כשמחבל פתח לעברו באש. בפיגוע נפצע בנו באורח קל וחובש מד"א נוסף באורח קשה. אחרי הפיגוע התראיין כסיף לווינט שם אמר כי: "רצח רונן חנניה בחברון הוא לא טרור. יש מדי יום פוגרומים של מתנחלים נגד פלסטינים, האחריות היא עליהם".

הלוויתו של רונן חנניה הי"ד

הלוויתו של רונן חנניה הי"ד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90