ברוב מוחלט: ועדת הכנסת הצביעה בעד הדחתו של ח"כ עופר כסיף

הדיון בוועדת הכנסת בעניין הדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף הסתיים. 14 חברי כנסת הצביעו בעד, שניים נגד וח"כ מירב בן ארי נמנעה ויצאה מהדיון. בהמשך תעבור הבקשה לכנסת, ומפלגת העבודה הודיעה שלא תתמוך: "אנטי דמוקרטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 16:22 כ בשבט התשפד

ברוב מוחלט: ועדת הכנסת הצביעה בעד הדחתו של ח"כ עופר כסיף
ח"כ עופר כסיף בדיון על הדחתו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בתום דיון סוער, היום (ג') ועדת הכנסת החליטה להדיח את חבר הכנסת כסיף ברוב של 14 חברי כנסת שהצביעו בעד בקשת ההדחה אל מול 2 חברי כנסת שהתנגדו. חברי הכנסת שהצביעו נגד היו אחמד טיבי ו-ווליד טאהא. ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד לא השתתפה בהצבעה.

בשלב הבא, תעבור הבקשה להדחתו לידי הכנסת. שם תצטרך להשיג רוב של 90 חברי כנסת בשביל שההדחה תצא לפועל. מפלגת העבודה הודיעה כי לא תצביע בעד המהלך: "חברות וחבר הכנסת של מפלגת העבודה אשר נלחמו חודשים ארוכים על שמירת אופיה וזהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, לא יתמכו בהליך ההדחה של ח"כ עופר כסיף שנוגד את החוק ומהותו אנטי דמוקרטי".

85 חתימות של חברי כנסת לבקשה להדחת עופר כסיף

כזכור, לפני מספר שבועות הוגשה בכנסת בקשה להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף בעקבות תמיכתו בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, ואמש (ב') יצא המהלך לדרך כשוועדת הכנסת התכנסה לדיון בבקשה להדחת חבר מפלגת חד"ש.

נציין כי הושגו חתימותיהם של 85 חברי כנסת התומכים בבקשה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת עודד פורר. במהלך הדיון הגיב כסיף לדברים. "את עמדותיי הפוליטיות ניתן להגדיר כעמדות של מיעוט כרוני. זהו חלק מהמחיר שעלי לשלם בעבור עמדותיי, ואני עושה זאת בגאווה ובאמונה שלמה בצדקת דרכי".