מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "ניכנס לרפיח" | מצרים - זה מה שנעשה עם הפלסטינים

נשיא צרפת מקרון נועד עם נשיא מצרים א-סיסי. השניים דיברו בין היתר על תרחיש של פעולה צבאית ישראלית באזור רפיח. על התרחיש של עקירה כפויה של פלסטינים, נשיא צרפת טען: "חושש מהשלכות הומניטריות חמורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 07:49 ט באדר א'

נתניהו: "ניכנס לרפיח" | מצרים - זה מה שנעשה עם הפלסטינים
נשיא מצרים א-סיסי, צילום: Atia Mohammed,Flash90

ברקע דברי נתניהו כי "ישראל תלחם עד להשגת הניצחון המוחלט וזה כולל גם פעולה ברפיח", נשיא מצרים א-סיסי שוחח אתמול (שבת) בנושא עם נשיא צרפת על "הסכנה מכל הסלמה צבאית באזור" כשברקע כניסה ישראלית לרפיח. בשיחתם ציין מקרון כי הוא חושש מפני עקירה כפויה של האזרחים הפלסטינים, "בגלל ההשלכות ההומניטריות ההרסניות" לדבריו. מוקדם יותר אמר שר החוץ המצרי כי אין למדינתו כוונה לספק מתקנים בטוחים לפלסטינים.

מקרון

מקרון, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

שר החוץ המצרי: "אין לנו כוונה לספק אזורים בטוחים לפלסטינים"

במקביל, שר החוץ המצרי סאמח שוקרי אמר בוועידת מינכן לביטחון כי "אין לנו כוונה לספק אזורים או מתקנים בטוחים לפלסטינים, אבל אם בהכרח זה יהיה המצב, נתמודד עם זה באנושיות הנדרשת". שר החוץ המצרי התייחס גם לפעולות הבנייה המצרית סביב הגבול ברפיח: "אנחנו כל הזמן מתעסקים בתחזוקת הגבול שלנו".

נתניהו העביר מסר אישי לנשיא מצרים

ברקע סירוב ראש הממשלה לשלוח את הנציגים הישראלים להמשך השיחות בקהיר, ראש המוסד דדי ברנע נפגש בשבוע שעבר עם נשיא מצרים א-סיסי והעביר לו מסר מראש הממשלה נתניהו, כך דווח ברשת התקשורת הערבית "אל-ג'דיד". בדיווח לא צוינו פרטים על תוכן המסר שהועבר.

נשיא מצרים א-סיסי עם נתניהו. ארכיון

נשיא מצרים א-סיסי עם נתניהו. ארכיון, צילום: לע"מ. אבי אוחיון