ערוץ 12 תחת מתקפה: "מקפידים לסדוק אותו מדי ערב"

קלמן ליבסקינד תקף בחריפות את הקמפיין שמוביל לדבריו רונן צור ובו לטענתו לוקחים חלק כתבי ערוץ 12: "משעשע לציין שהראשון שהוציא את האוויר מבלון הכזב הזה של רונן צור היה דווקא ח"כ בועז ביסמוט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 16:23 ז באדר א' | עודכן בתאריך 17/02/24 18:56

ערוץ 12 תחת מתקפה: "מקפידים לסדוק אותו מדי ערב"
יונית לוי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בטור דעה שפרסם במעריב, ביקש העיתונאי קלמן ליבסקינד להצביע על קמפיין שהחל לאחרונה ראש מטה משפחות החטופים, רונן צור, בטענה שהממשלה פועלת נגד החטופים. "סוכן הכאוס הזה לא הסתפק ב'דף המסרים' ששלח למשפחות, ויצא למסע רחב לשיווק הקשקוש שהגה" כתב ליבסקינד וציטט את צור: "שכירים בכלי תקשורת הזוכים לסיוע כספי ממשלתי רחב היקף הקוראים להקרבת החטופים ומובילים קמפיין הסתה מאורגן נגד אותם אזרחים וחיילים שנחטפו".

"באולפנים שלנו לא יושבים עיתונאים ששואלים שאלות"

שדרן הרדיו תקף את התנהלות האולפנים ביחס לקמפיין של צור וטען כי "רונן צור ידע היטב שבשום אולפן לא יטרידו אותו עם השאלות העובדתיות הללו, בעיקר משום שבאולפנים שלנו לא יושבים עיתונאים ששואלים שאלות". בהמשך, ליבסקינד ציין את העיתונאיות דפנה ליאל וקרן מאצאינו ככאלו שמשתפות פעולה עם דף המסרים של צור.

על קרן מרציאנו: "רונן צור אמר, אז היא מדקלמת"

"ב'אולפן שישי' של ערוץ 12 אימצה דפנה ליאל את הנרטיב של צור כשהיא מדברת על 'קמפיין מתוזמר נגד משפחות החטופים', ונשענת על דוח מטופש של ארגון פרטי" כתב ליבסקינד. שדרן הרדיו תקף גם את מרציאנו: "קרן מרציאנו, שנשמעה כמו דף המסרים של רונן צור, לא נזקקה גם היא לעובדות או להוכחות. מרציאנו לא נדרשה להסביר. רונן צור אמר, אז היא מדקלמת".

קרן מרציאנו

קרן מרציאנו, צילום: Hadas Parush/Flash90

"את האתוס הזה ערוץ 12 מקפיד לסדוק מדי ערב"

ואם כל זה לא הספיק, ליבסיקנד הביע ביקורת בטורו על התנהלותו הכללית של ערוץ 12 והאשים: "אם יש אתוס שנסדק, זהו האתוס שלפיו עיתונאים צריכים הוכחות לפני שהם מפזרים שטויות חסרות כיסוי, ואת האתוס הזה ערוץ 12 מקפיד לסדוק מדי ערב".

"הראשון שהוציא את האוויר מבלון הכזב הזה היה דווקא ח"כ בועז ביסמוט"

מי שזכה לפרגון משדרן הרדיו הוא דווקא חבר הכנסת בועז ביסמוט, עליו כתב בטורו: "משעשע לציין שהראשון שהוציא את האוויר מבלון הכזב הזה של רונן צור היה דווקא ח"כ בועז ביסמוט, שהתארח באולפן ושאל את השאלות שאף עיתונאי לא חשב לשאול עד אליו". ליבסקינד ציטט את הקושיות שהפנה ביסמו לרונן צור: "על מה אתה מדבר? קמפיין במימון ממשלתי נגד החטופים? אתם שומעים מה אתם אומרים?".

רונן צור, שלא יחזור מקרה רון ארד

רונן צור, שלא יחזור מקרה רון ארד, צילום: Gili Yaari /FLASH90