מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במכינת עלי גינו - עיתון בשבע התנצל: "חוסר תשומת לב"

לאחר הסערה שעוררה המודעה שפורסמה בעלוני השבת ובעיתון בשבע, בהנהלת העיתון מתנצלים: "מצטערים ומתנצלים על השגגה וחוסר תשומת הלב שהביאו לפרסום המודעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 14:37 ז באדר א'

במכינת עלי גינו - עיתון בשבע התנצל: "חוסר תשומת לב"
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מודעה שהופצה הבוקר (ו') בעלוני השבת עוררה סערה לאחר שהתהדרה בנתוני הנופלים ממוסדות הציונות הדתית, וקראה לסמוטריץ' ובן גביר שלא להצביע בעוד חוק הארכת השירות בצבא "בלי שכולם נכנסים תחת האלונקה".

הגינוי של מכינת בני דוד: "שימוש ציני בזיכרונם של הנופלים"

במכינת בני דוד - עלי שהופיעה במודעה בעיתון בשבע גינו: "לצערינו, יש המנסים לסכסך ולפלג ומשתמשים לצורך כך בזיכרונם של בוגרי 'בני דוד'". עוד הוסיפו: "אנו מוחים על השימוש הציני בזיכרונם של הנופלים לצרכים פוליטיים".

המודעה שעוררה סערה

המודעה שעוררה סערה צילום: בשבע, צילום מסך

"מצטערים ומתנצלים על השגגה וחוסר תשומת הלב"

בתגובה לדברים, בהנהלת עיתון בשבע התנצלו על פרסום המודעה וטענו כי מדובר בשגגה: "הנהלת העיתון בשבע מתנצלת על המודעה בעיתון שקראה לגיוס חרדים ולשוויון בנטל תוך שימוש בשמות הנופלים" נכתב בהתנצלות רשמית מטעם העיתון.

הנהלת העיתון פנתה לקהל הקוראים: "קוראי בשבע היקרים, לצערנו הרב פורסמה בגיליון השבוע מודעה לא ראויה שפוגעת ברגשות הציבור ובמשפחות שכולות. אנו מצטערים ומתנצלים על השגגה וחוסר תשומת הלב שהביאו לפרסום המודעה. אנו לוקחים אחריות ונדע להסיק את המסקנות".

המכינה בעלי

המכינה בעלי, צילום: מארק ניימן, לע"מ. דרך ויקיפדיה, CC BY-SA 3.0

המודעה שעוררה סערה וגינוי רשמי ממכינת בני דוד

כזכור, מודעה שהופצה הבוקר בעלוני השבת התהדרה בנתוני הנופלים של מכינת בני דוד עלי, מכינה ששכלה 17 מתלמידיה ובוגריה. במרכז המודעה נכתב "מכינת בני דוד - 17 נופלים", כשמעליה מופיע הפסוק "הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?" ומתחתיה הכיתוב: "סמוטריץ' ובן גביר - לא מצביעים בעד חוק הארכת השירות בלי שכולם נכנסים תחת האלונקה". המודעה חתומה מטעם "משרתי המילואים והנושאים בנטל", נציין כי הופצו מודעות דומות גם על הנופלים מישיבת ירוחם ומתיכון הימלפרב.