ארץ נהדרת ועידן עמדי: 10 הבשורות הכי משמחות מאז פרוץ המלחמה

מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל וטבח ה-7 באוקטובר הבשורות הקשות נוחתות עלינו יום אחר יום. יחד עם זאת היו כמה בשורות שהצליחו לרגש ולשמח מדינה שלמה ולרומם במעט את מצב הרוח. הנה כמה מאותם רגעים, משחרור חטופים ועד לרגע שסימל חזרה מסויימת לשגרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 18:14 ו באדר א'

ארץ נהדרת ועידן עמדי: 10 הבשורות הכי משמחות מאז פרוץ המלחמה
רגעים משמחים, צילום: Tomer Neuberg,FLASH 90, Oren Ben Hakoon,Flash90, , Miriam Alster,Flash90, Marc Israel Sellem/POOL

החילוץ של רחל ודוד אדרי מאופקים - 8.10.23

במהלך הלילה שבין ה-7 וה-8 באוקטובר הסתיים אירוע בני הערובה באופקים, שם חמישה מחבלים החזיקו את בני הזוג רחל ודוד אדרי כבני ערובה בביתם. אחרי 19 שעות ארוכות, הצליחו כוחות משטרת ישראל ויחידת המשא ומתן הארצית להציל את חייהם של בני הזוג ולחסל את כל חמשת המחבלים, בין השוטרים היה גם בנם של השניים.

מאז, רחל הפכה לשם שכל ישראלי מכיר ולאחת הפנים היפות של המדינה. לאחר שחרורה שיתפה איך החזיקה את המחבלים לאורך השעות הארוכות כשהיא מציעה להם עוגיות ושתיה ובכך משכה זמן עד לחילוצם בידי כוחות המשטרה.

רחל אדרי ובנה

רחל אדרי ובנה , צילום: Miriam Alster,Flash90

הקמת ממשלת החירום - 11.10.23

החל מיומה הראשון של הממשלה החלו הקריאות לממשלת חירום לאומית שתייצג מנעד רחב בעם ותיתן לממשלה לגיטימציה מקסימלית. אחרי מספר ימים של סחבת כשמדינת ישראל סופרת למעלה מ-1,200 נרצחים, הגיעו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר "המחנה הממלכתי" בני גנץ להסכמות וגנץ ומפלגתו נכנסו לממשלה.

בהסכם הכניסה לממשלה נקבע כי יקום קבינט מלחמה מצומצם שיכלול את נתניהו, גנץ וגלנט כאשר השרים אייזנקוט ודרמר ישמשו כמשקיפים. נתניהו וגנץ ידעו לאורך המלחמה גם תקופות מתוחות אך למרות אלה ממשלת החירום מחזיקה עד כה מעמד.

נתניהו וגנץ, מחזיקים מעמד

נתניהו וגנץ, מחזיקים מעמד צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

שחרור אורי מגידיש - 30.10.23

במהלך יום שני 30.9.23 עדכן דובר צה"ל כי במבצע מוצלח של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה שוחררה החיילת החטופה אורי מגידיש. הימים הם הימים שלפני התמרון הקרקעי בעזה והידיעה על שחרורה של החיילת הפיחה במדינה שלמה תקווה אחרי שבועות קשים במיוחד.

אורי מגידיש לצד משפחתה

אורי מגידיש לצד משפחתה, צילום: דובר צה"ל

עסקת החטופים הראשונה - 24.11.23

אחרי שבועות של משא ומתן התבצעה עסקת החטופים הראשונה שהחזירה לישראל 70 אזרחים ישראלים כמו גם 24 אזרחים זרים שנחטפו לרצועה. עסקת החטופים כללה הפוגת לחימה בת 7 יממות, שחרור 210 אסירים פלסטינים וכן העברת משאיות סיוע לרצועת עזה.

הכדורגל הישראלי חזר - 2.12.23

עבור ישראלים רבים שמשוועים לקצת אסקפיזם בתוך התקופה הקשה, הכדורגל הישראלי מהווה את אחד העוגנים. עם פרוץ המלחמה ואירועי השבת השחורה בוטלו באופן מיידי כל אירועי התרבות והספורט במדינה כולל ליגת הכדורגל. 44 ימים לאחר מכן ולאחר מספר דחיות, שבה הליגה לפעילות עם ניצחונה של הפועל חיפה על הפועל תל אביב. מאז חזרו לשגרה כל אירועי הספורט במדינה כשלאחרונה אושר גם חזרה מלאה של קהל לאיצטדיונים.

אוהדי בית"ר, הליגה חזרה וגם האוהים

אוהדי בית"ר, הליגה חזרה וגם האוהים צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

האלבום החדש של ג'ימבו ג'יי - 21.12.23

בשבועות הראשונים למלחמה תעשיית המוסיקה עצרה מלכת, עוצמת האירועים כמעט לא אפשרה הוצאת שירים חדשים שאינם קשורים למלחמה. אחד האלבומים הראשונים שיצאו היה האלבום "אאה וואו" של הראפר הישראלי, אלבום שעבור רבים היה כמעט נבואי וסימל את המצב בצורה האותנטית ביותר.

האלבום היה מוכן כבר בתחילת ספטמבר ונכתב לאורך השנתיים האחרונות בקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה, כשבין שלל הנושאים של האלבום בולטת ההתעסקות בסיר הלחץ של החיים במרחק של קילומטרים ספורים מעזה. חודש אחרי, מצא עצמו הזמר בורח עם משפחתו אחרי שעות בממ"ד. בין שירי האלבום אפשר למצוא את "בומים", "במקום בו אני גר" ו-"סלט" שהעניקו לו את המשמעות הרבה לה זכה.

עטיפת האלבום, שירים נבואיים

עטיפת האלבום, שירים נבואיים. צילום: משה נחומוביץ'

חזרתם של תוכניות הפריים טיים

חזרתם של תוכניות הטלוויזיה, גם אם בתהליך איטי היוותה עבור רבים את הרגעים שהם היו כה זקוקים להם בתוך החודש הראשון למחמה, כאשר החדשות שידרו 24 שעות ביממה. הראשונה לעשות זאת הייתה "ארץ נהדרת" שפתחה בפרק מיוחד כבר בסוף חודש אוקטובר, מי שחזרה גם היא בפרק מיוחד על המצב הייתה הסדרה האהובה "קופה ראשית" ועבור רבים חזרתם של שתי התוכניות היו דבר נצרך.

מערכון הפתיחה של ארץ נהדרת באותה תוכנית שיקף בצורה נפלאה את הלך הרוח בעם באותה תקופה, כאשר כולם ללא הבדל התגייסו למאמץ המלחמתי. בפרק נראתה מפקדת המגייסת חיילים חדשים לצה"ל וקוראת בשמם של מי שהיו עד למלחמה יריבים פוליטיים מרים. בהמשך חזרו גם שידורי תוכניות הריאליטי שבישרו שלפחות ביקום הטלוויזיוני מייצרים שגרת מלחמה המשלבת חדשות ובידור להמונים.

המערכון של ארץ נהדרת

ארץ נהדרת, המערכון ריגש רבים. צילום: צילום מסך מארץ נהדרת

חיים אחרי המוות

בין כל הסבל והאבדן שחווינו בחודשים האחרונים, אנו נאחזים בכל בשורה משמחת ובעיקר אם מדובר בבשורה המסמלת חיים חדשים. שתי נשות התקשורת מעיין אדם וחן זנדר מסמלות את זה בצורה החזקה ביותר. שתיהם שכלו את אחיותיהם במסיבת הנובה ב-7 לאוקטובר ובשבועות שאחרי בישרו לעולם כי הן בהיריון.

מעיין אדם איבדה את אחותה מפל במסיבת הנובה ובמהלך חודש דצמבר הודיעה כי היא בהיריון וכי היא צפויה ללדת את ילדה השני. זנדר, שכלה את אחותה נועה במסיבה כאשר במהלך חודש ינואר האחרון חשפה בשידור חי כי היא בהיריון. כמוהן יש עוד נשים רבות ששכלו בעל או אח כשהן בהיריון ובהמשך ילדו את דור ההמשך, כל רגע שכזה מביא איתו כאב, שמחה ותקווה.

עידן עמדי משתחרר מבית החולים - 25.1.24

בעל כורחו, הפך הזמר עידן עמדי לפנים של פצועי המלחמה, אלה שמקריבים את מרצם, גופם ונפשם עבור כולנו. עם כל ידיעה על פצוע שיצא מכלל סכנה או שוחרר מבית החולים מיליוני ישראלים נושמים לרווחה. עמדי עצמו נפצע קשה בעזה, כשהידיעה על פציעתו הותירה מדינה שלמה כואבת ומתפללת. מספר שבועות לאחר מכן, כשכבר יצא מכלל סכנה ועמד בפני שחרור מבית החולים, עמד עמדי בפני התקשורת, סיפר את סיפורם של פצועי המלחמה וריגש מדינה שלמה.

עידן עמדי אחרי הפציעה

עידן עמדי אחרי הפציעה, צילום: ערן לם

שחרור פרננדו מרמן ולואיס הר - 12.2.24

השבוע הגיע אחד מהרגעים המאושרים ביותר עם הצלחת פעולת החילוץ של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר מהבית בו שהו ברפיח. בתום מבצע נועז של צה"ל, השב"כ והימ"מ חולצו השניים כששוביהם חוסלו. התיעודים מהוצו בהמשך מהאירוע הראו את הלוחמים מגיעים לבניין בו שהו, פותחים באש ומכריזים תוך שניות ספורות: "החטופים בידינו".

תמונה ראשונה של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר,

תמונה ראשונה של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר. צילום: 27א

עם הגעתם ארצה, התקבלו השניים בחיבוק ציבורי חם ואווירת אופוריה השתררה בארץ, במיוחד כשברקע דיבורים על עסקת חטופים חדשה. הפעולה המדהימה הותירה את עם ישראל נדהם אל מול תעוזת הלוחמים והתיעודים מהאירוע

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il