נתניהו וגנץ סיכמו: הוקמה ממשלת חירום בעקבות המלחמה

בעיצומו של היום החמישי ללחימה ואחרי יותר מ-1,200 נרצחים ונופלים - במערכת הפוליטית סיכמו על הקמת ממשלת חירום לאומית: נתניהו, גלנט וגנץ ינהלו את הלחימה| שר המשפטים: "המעשה ההכרחי והנכון. מכאן - פועלים ביחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 17:17 כו בתשרי התשפד

נתניהו וגנץ סיכמו: הוקמה ממשלת חירום בעקבות המלחמה
נתניהו בקבינט, צילום: חיים צח / לע"מ

מלחמת חרבות ברזל נכנסה ליומה החמישי, וממשלת חירום לאומית סוף סוף קמה. היום (ד') נפגשו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וסיכמו את פרטי הממשלה המוקמת.במסגרת הממשלה החדשה הקבינט המצוצמם יכלול את נתניהו, גנץ וגלנט והקבינט הכללי יכלול חמישה חברים ממפלגת המחנה הממלכתי.

פרטי הממשלה החדשה

בעקבות הקמת הממשלה, יוקם "קבינט ניהול מלחמה" שיכלול שלושה חברים: ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי. בנוסף, רב אלוף במיל' גדי איזנקוט והשר רון דרמר יכהנו כמשקיפים בקבינט ניהול המלחמה. בסך הכל מטעם המחנה הממלכתי יתווספו חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני, כשאחד מהם ישמש כמשקיף: בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט ושני שרים נוספים. זאת למשך תקופת המלחמה.

בנוסף במסגרת ההסכם בין גנץ לנתניהו, הוחלט כי ישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליו"ר האופוזיציה במידה ויצטרף. בנוסף, הוחלט כי במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.

"הקמת ממשלת החירום היא המעשה ההכרחי והנכון"

בקואליציה בירכו על הקמת הממשלה. שר המשפטים יריב לוין אמר: "חתימת ההסכם בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ להקמת ממשלת החירום הוא המעשה ההכרחי והנכון. מכאן - פועלים ביחד".

השר ניר ברקת בירך גם הוא על חתימת ההסכם וכתב: "יש ממשלת אחדות למדינת ישראל. בשעה כזו עלינו להתאחד, לתת גב לחיילי צה"ל ולפעול כאיש אחד עד לניצחון מוחלט של מדינת ישראל על האויב. בעזרת השם ביחד ננצח".