סיימו מילואים של 130 ימים - ויום למחרת קיבלו זימון נוסף

ברקע המחאות נגד ההשתמטות החרדית והכבדת העומס על המילואימניקים: אריות השומרון, גדוד 8211, סיימו שירות מילואים ארוך של יותר מארבעה חודשים - ויום לאחר מכן קיבלו זימון חדש לעוד פחות מחודש

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/02/24 15:06 ו באדר א'

סיימו מילואים של 130 ימים - ויום למחרת קיבלו זימון נוסף
חיילים בחברון, אוגוסט 2023, צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

העומס על משרתי המילואים מגיע לשיא: חיילי גדוד המילואים 8211, אריות השומרון, המשרתים בחטיבת אפרים סיימו אך אמש שירות מילואים ארוך ומשמעותי שהתחיל ביום הטבח. סך הכל יותר מארבעה חודשים שהם 130 ימים. אלא שיום לאחר סיום המילואים, הבוקר (ה'), הם קיבלו צו 8 נוסף לתאריך 10.3.

הביקורת הציבורית נגד ההשתמטות החרדית: "קבוצות אחרות בעם ממשיכות בשגרת חייהם"

נזכיר כי כל העת מתחוללת סערה חברתית ופוליטית באשר לבקשת משרד הביטחון להאריך את השירות הסדיר חזרה לשלוש שנים, להעלות את גיל הפטור למילואמניקים ולהקפיץ את מספר ימי השירות לשנה. גל הביקורת הנוכחי כולל מיני-מרד בליכוד כאשר ביום שלישי האחרון כתבו השר עמיחי שיקלי וחברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז כי "לא ניתן עוד לקבל בשוויון נפש מצב בו קבוצות בחברה עומסות על כתפיהן את נטל הביטחון על מחיריו הכבדים בעוד קבוצות אחרות בעם ממשיכות בשגרת חייהם" ודרשו להחיל את החוק בהוראת שעה לשנה בלבד.

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023 | צילום: Yonatan Sindel,Flash90

עוד לפני המרד בליכוד היו גם ציוצים של סמוטריץ' ושורת אנשי תקשורת סרוגים שהתרעמו על הכוונה להעמיס על המשרתים. שר האוצר, יו"ר מפלגת הציונות הדתית ושותף מלא של הפוליטיקאים החרדים, כתב: "הציונות הדתית מוכיחה שאפשר לשלב. אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם". עמית סגל, הפרשן הבכיר של ערוץ 12, כתב: "המצב שבו מי שמשרת ישרת יותר ומי שלא משרת ימשיך לא לשרת הוא בלתי נסבל".

תגובת דובר צה"ל תובא במלואה לכשתתקבל.

(תיעוד מהיערכות כוחות המילואים עם פרוץ המלחמה)