מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד הבריאות מתריע: אלפי כלבים חדרו מעזה - חשש מהתפרצות של מחלות רבות

משרד הבריאות מתריע את האזרחים: חשש מהתפרצות של מחלות בעקבות חיות נגועות שמגיעות מעזה |מאז השבעה באוקטובר אין גדר בין עזה לישראל, מה שגורם לכך שאלפי כלבים ממשיכים לעבור לתוך ישראל ולהפיץ מחלות, כך תשמרו על עצמכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/24 16:30 ה באדר א'

משרד הבריאות מתריע: אלפי כלבים חדרו מעזה - חשש מהתפרצות של מחלות רבות
עזה אחרי ההפצצות, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

משרד הבריאות ומשרד החקלאות הוציאו היום (ד') הודעה רשמית בה הם מבקשים מהציבור להימנע מהכנסת כלבים וחתולים משטחי הרשות הפלסטינית, מעזה ומגבול הצפון לשטח ישראל. הסיבה לכך - חשש ממחלות שמופצות. במשרד החקלאות מציינים כי בהעדר גדר בין עזה לישראל, הכלבים ממשיכים לעבור לתוך ישראל. היקף אוכלוסיית הכלבים שחדרה לאזור מערב הנגב מוערך בכ-5,000 כלבים.

משרד הבריאות מבהיר כי הכנסת כלבים וחתולים לשטח מדינת ישראל ללא אישור ובצורה שאינה מוסדרת וחוקית, עלולה להוביל להפצת מחלות בהן: כלבת, אכינוקוקוס (זניבן הכיס), לישמניה, עכברת, גרב (סקביאס) ועוד.

מה לעשות במידה ונגעתם בחיה שאתם לא יודעים מאיפה הגיעה?

עוד הוסיף משרד הבריאות שאם אדם נחשף, נשרט או ננשך על ידי חתול או כלב חשוד, יש לשטוף את מקום הנשיכה באופן מיידי במים וסבון, ולפנות ללא דיחוי ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לשקול מתן טיפול מונע לאחר החשיפה. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

משרד החקלאות קורא לציבור להגיע לכלביות רשויות מקומיות ועמותות למען בעלי חיים ולאמץ כלבים וחתולים על מנת להציל בעלי חיים ממוות או חיים בייסורים בכלוב, וכן על מנת לפנות מקום בכלביות. משרדי הבריאות והחקלאות ממליצים לאמץ כלבים וחתולים רק מעמותות מוסדרות, וזאת רק לאחר שעברו בדיקה רפואית מקיפה, טופלו וחוסנו כנגד מחלות.