מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לנתניהו נמאס: מקדם כתבי אישום נגד עיתונאים

בלשכת ראש הממשלה יוזמים העמדה לדין נגד עיתונאים שיפרסמו ציטוטים מישיבות הקבינט | ארגון העיתונאיות והעיתונאים: "הצעה אנטי דמוקרטית שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות ושתפגע אנושות בחופש העיתונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 20:43 ד באדר א'

לנתניהו נמאס: מקדם כתבי אישום נגד עיתונאים
לנתניהו נמאס, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ראש הממשלה זועם על ההדלפות הלא פוסקות מדיוני הקבינט ובלשכתו החליטו לאחרונה לקדם מהלך דרמטי שיבלום את התופעה: ייאסר על כתבים לפרסם כל פרטי מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני ויזכו לחסינות רק לאחר איסור הצנזור הצבאי, כך נחשף הערב (ג') בכאן 11. בנוסף, נתניהו מתכוון להגביל את שיקול הדעת של הצנזור הצבאי בזמן מלחמה ולחייב אותו לאסור פרסומים באופן נרחב הרבה יותר מהמצב הקיים היום.

נתניהו: "יש לנו מכת הדלפות ואני לא מוכן להמשיך כך"

כזכור, בחודש שעבר הודיע ראש הממשלה לשרים בישיבת הממשלה כי הוא מקדם חוק פוליגרף שיחול על כולם, כולל הדרג המקצועי. על פי דיווח של ירון אברהם, נתניהו זעם על השרים ואמר: "יש לנו מכת הדלפות ואני לא מוכן להמשיך כך, ולכן הנחיתי לקדם חוק שכל מי שיושב בקבינטים ובדיונים ביטחוניים כולל הדרג המדיני והמקצועי יעברו פוליגרף".

ישיבת הקבינט

ישיבת הקבינט, צילום: לשכת ראש הממשלה

"הצעה אנטי דמוקרטית שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות"

בארגון העיתונאיות והעיתונאים זעמו על ההחלטה והתריעו: "הצעת ראש הממשלה לאפשר העמדה לדין של עיתונאים על פרסומים עיתונאיים לגיטימיים היא תמרור אזהרה בוהק בדרך לפגיעה קשה בחופש העיתונות".

עוד הוסיפו בארגון: "בחסות המלחמה ותוך שימוש בשיקולי ביטחון לכאורה, מקדמת לשכת ראש הממשלה הצעה אנטי דמוקרטית שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות ושתפגע אנושות בחופש העיתונות. אם ראש הממשלה מרגיש שיש בעיית הדלפות, שיטפל נא בשותפי הסוד ולא בעיתונאים שעושים את עבודתם".