המכינות הסרוגות נגד החילוניות: "מתנגדים בכל תוקף לקמפיין הזה"

לאחר שחמש מכינות עתרו לבג"צ בדרישה להקדים את גיוס חניכי ישיבות ההסדר בדומה להקדמת גיוסם של תלמידי המכינות, ראשי המכינות הסרוגות הודיעו: "מתנגדים בכל תוקף לקמפיין הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 17:07 ד באדר א'

המכינות הסרוגות נגד החילוניות: "מתנגדים בכל תוקף לקמפיין הזה"
לוחמים דתיים, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Abir Sultan,Flash90

ראשי המכינות הקדם צבאיות הסרוגות מגיבים לעתירה שהוגשה לבג"צ בדרישה להקדמת גיוסם של חניכי ישיבות ההסדר בדומה לחניכי המכינות הצבאיות. במכתב משותף לעשרות ראשי מכינות עליו חתמו בין היתר הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין נכתב: "ראשי המכינות החתומים מטה מבקשים להדגיש, כי על אף שמתנהלים דיונים עם צה"ל בנוגע למכסות הגיוס בעת הזאת, דיונים אלו נעשים מתוך כבוד הדדי והבנה שכולם רוצים לתרום למדינה ולצה"ל".

"הישיבות הציוניות שותפות מלאות באחריות על מדינת ישראל"

ראשי המכינות ביקשו שלא להגביר את המחלוקת וכתבו: "חלילה לגלוש בעת בזאת למחלוקות ולהטלת דופי בישיבות המעמידות את עולם התורה במדינת ישראל. הישיבות הציוניות שותפות מלאות באחריות על מדינת ישראל ונושאות בנטל של השירות הצבאי מתוך אמונה חזקה ובגבורה לאורך שנים רבות, ותרומתם הרבה ידועה".

"מתנגדים בכל תוקף לקמפיין הזה והוא אינו על דעתנו"

לסיום חתמו ראשי המכינות: "אנו ראשי מכינות קדם צבאיות רבות החתומים למטה מתנגדים בכל תוקף לקמפיין הזה והוא אינו על דעתנו. אנו סבורים שהוא פוגע באחדות שכל כך חשובה לנו בעת שחיילנו- מכל המוסדות- נמצאים בלחימה. החותמים בציפייה לאהבה, אחווה שלום ורעות".


להורדת הקובץ