"יורים לנו ברגל": המדינה האריכה את השהות במלונות - אבל המסגרות החינוכיות נסגרות

בעקבות ההיערכות לפתיחת מוסדות החינוך בשדרות בתחילת מרץ, במשרד החינוך סוגרים את המערך החינוכי בים המלח - למרות שהמדינה אישרה את השהות עד חודש יולי | משרד החינוך: "אי אפשר לקיים מסגרות כפולות, התלמידים ישובצו  במוסדות החינוך המקומיים על בסיס מקום פנוי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/02/24 11:46 ה באדר א'

"יורים לנו ברגל": המדינה האריכה את השהות במלונות - אבל המסגרות החינוכיות נסגרות
ילדים מפונים בבתי מלון, למצולמים אין קשר לידיעה, צילום: Miriam Alster,FLASH 90

אחרי כארבעה חודשים בהן לא פעלו, מוסדות החינוך בשדרות ישובו לפעול ב-3 למרץ, כך הודיעו אמש (ב') משרד החינוך ועיריית שדרות. לצורך ההיערכות לחזרה ייסגרו המסגרות במרחבי הפינוי כבר ביום שני הקרוב, 19.2, ובהודעת העירייה נכתב כי במקביל הממשלה אישרה את שהות המפונים מחוץ לעיר עד לחודש יולי - אלא שהמפונים שייבחרו להישאר במלונות ים המלח ואילת יישארו לא פתרון.

"ביד אחת נותנים לנו את הבחירה וביד השנייה לוקחים לנו אותה"

הבעיה היא ספציפית במקומות בהם קמו מערכי חינוך נפרדים למפונים, וים המלח הוא אחד המרכזיים שבהם. משפחות המפונים מים המלח כבר התאגדו בעצומה, ומלי מרקוביץ, אם לשלושה ילדים המפונה משדרות ומשתכנת במלון בים המלח, מספרת בראיון עם "חדשות כיפה" על הסיטואציה המורכבת.

"כבר ביום שני הקרוב סוגרים לנו את כל מערך החינוך בים המלח. מצד אחד מאשרים לנו להישאר אבל מצד שני סוגרים לנו את הגנים ובתי הספר, יש אנשים שרוצים להישאר אבל לא יכולים", אומרת מרקוביץ. "יורים לנו ברגל. ביד אחת נותנים לנו את הבחירה וביד השנייה לוקחים לנו אותה".

משפחת מרקוביץ

משפחת מרקוביץ. ישארו בלי מסגרות? | צילום: באדיבות המשפחה

המשפחות טוענות כי המהלך נועד לדחוף אותן לחזור לשדרות, חזרה שעדיין מורכבת להמון מהן. "המשפחות שאינן בטוחות, ודואגות בראש ובראשונה לשלום ילדיהן, החליטו להישאר באזורים אליהם התפנו עד חודש יולי וזאת באישור של המדינה", נכתב בעצומה, שנסגרת בדרישה להמשך מתן שירותי החינוך.

מ', חלק ממערך החינוך שקם בים המלח, מספרת ל"חדשות כיפה" על התחושות הקשות: "ההורים והילדים נמצאים באי וודאות שנמשכת מרגע שהגיעו לכאן, וככה גם אנחנו כצוות. לקחת ילד קטן בן 4, שכבר חווה טראומות לא פשוטות וחי במציאות בלתי אפשרית בבית מלון, תוך ימים ספורים לעקור אותו מהגן שהתרגל אליו והצוות שנקשר אליו עם פחות משבוע של הערכות והכנה זה ממש עוול".

תגובת משרד החינוך: "המשרד אינו יכול לקיים מסגרות כפולות, התלמידים ישובצו במוסדות החינוך המקומיים על בסיס מקום פנוי"

במענה לפניית "חדשות כיפה", ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר: "בהמשך לאישור פיקוד העורף לפתוח את מסגרות החינוך בשדרות. בהלימה לכך אנו נערכים בימים אלו, יחד עם עיריית שדרות, לפתיחת מסגרות הלימוד לטובת אלפי התלמידים השבים לעיר. בתוך כך אנחנו מגבשים את מערך הלמידה בשדרות על כל המשתמע מכך, לרבות שיבוץ צוותי חינוך. בשל חוסר בצוותי חינוך המשרד אינו יכול לקיים מסגרות כפולות. עבור מפונים שיבחרו להישאר מחוץ לעיר, ולהמשיך בלמידה ברשות כזו או אחרת ייפתח מוקד טלפוני שיסייע בשיבוץ ילדיהם במוסדות החינוך המקומיים על בסיס מקום פנוי, זאת עד סוף שנת הלימודים".