מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אנחנו מתחננים": בית הספר הפך לבסיס - והתלמידים דורשים הקלות בבגרויות

תלמידי ותלמידות ישיבות תיכוניות ואולפנות במועצה האיזורית שדות נגב פנו למשרד החינוך בבקשה להיכלל ברף העליון של ההקלות בבגרויות ולהיבחן באופן פנימי: "זה מצב בלתי נסבל" | ראש ישיבה במועצה: "מנהל אגף הבחינות לא נענה לבקשה שלנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/02/24 13:41 כט בשבט התשפד

"אנחנו מתחננים": בית הספר הפך לבסיס - והתלמידים דורשים הקלות בבגרויות
כיתה מלאה בחיילים בישיבה התיכונית בכפר מימון, צילום: מלאכי דהן

משרד החינוך פרסם בשבועות האחרונים מודל מעודכן לבחינות הבגרות, מודל שחולק לארבעה מעגלים. אלא שיש תיכונים שנפגעו מהחלוקה, בין השאר במועצה האיזורית שדות נגב, ותלמידי ישיבות תיכוניות ואולפנות במועצה פנו למשרד החינוך בבקשה להיכלל ברמה הגבוהה של ההקלות שתעניק להם אפשרות לבצע את כלל הבגרויות באופן פנימי ללא היבחנות חיצונית. שוחחנו עם תלמיד הישיבה התיכונית "בית יהודה" בכפר מימון, ועם ראש הישיבה הרב שמחה אקשטיין, שהסבירו לנו את המצב.

"אל תשכחו אותנו מאחור. אנחנו מתחננים"

במכתב ששלחו תלמידי כיתות יא' ויב' באולפנת אלומה, תיכון נריה בנות, תיכון נריה בנים וישיבת בית יהודה, טוענים התלמידים לאפליה. "אנו פונים אליכם בדרישה לקבל את מלוא ההקלות הראויות לקראת בחינות הבגרות", נכתב במכתב לשורת בכירים במשרד החינוך, כולל שר החינוך יואב קיש. "אל תשכחו אותנו מאחור. אנחנו מתחננים", כתבו התלמידים.

השר יואב קיש ויו"ר הוועדה יוסף טייב

השר יואב קיש ויו"ר הוועדה יוסף טייב | צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לדברי התלמידים במכתב, טענות שאישר ראש הישיבה הרב אקשטיין, הם החלו ללמוד באופן אפקטיבי רק כחודש אחרי המלחמה - וגם אז למדו רק כ-16 שעות שבועיות. תלמיד כיתה יא' בישיבה, מלאכי דהן, סיפר בראיון עם "חדשות כיפה" כי ישנן מקצועות שהוא עתיד להיבחן עליהם במועד החורף הקרוב שיחל בתחילת חודש מרץ הקרוב ובישיבה טרם החלו ללמוד אותם. "זה מצב בלתי נסבל. עד לפני שבועיים היו חיילים בכיתות שלנו", אומר דהן.

ראש הישיבה: "מנהל אגף הבחינות לא נענה לבקשה שלנו"

כאמור, פנינו לרב שמחה אקשטיין, ראש הישיבה, ובראיון עם "חדשות כיפה" מסביר הרב כי הוא עומד לצד התלמידים אך כבר עשה את כל מה שהוא יכול בנושא. "הגענו לכמה וכמה פגישות עם דויד גל, מנהל אגף הבחינות במנהל הפדגוגי של משרד החינוך, והוא לא נענה לבקשה שלנו לגבי הבגרויות הפנימיות", אומר הרב. בסופו של דבר משרד החינוך הגיע למתווה של תוספת ציון של כ-20 נקודות לבחינה.

נציין כי בתחומי המועצה שוכנים קיבוצים ויישובים שהותקפו ביום הטבח ופונו מבתיהם, כמו הקיבוצים סעד ועלומים, וגם היישוב כפר מימון, בו שוכנת הישיבה, פונה ממנה. הישיבה קיימה לימודים בחדר האוכל של ישיבת ההסדר בנתיבות ובמוזיאון יד ושם בירושלים, ובימים האחרונים חזרה לפעול במבנה המקורי אחרי ההקלות שפרסם פיקוד העורף.

מכתבם המלא של התלמידים ותגובת משרד החינוך:

ללא
ללא

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפניית "חדשות כיפה" כי "תלמידי המועצה האזורית שדות נגב זכאים להקלות ייחודיות בבחינות הבגרות, ככל יתר התלמידים מהישובים שבהם התקיימה לחימה פעילה. זאת בנוסף להקלות הניתנות לכלל הנבחנים - תוספת זמן, מיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות. ההקלות הייחודיות ניתנות בהתאמה לצרכים, ובהתייעצות עם מנהלי בתי הספר הרלוונטיים".

(תלמידי הישיבה בשדרות חוזרים אחרי חודשיים וחצי)