מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מכון המחקר החרדי: ניתן לשלב אלפי חרדים במערכת הביטחון - תוך 3 חודשים

במכון החרדי למחקרי מדיניות שוקדים על תכונית רחבת היקף לגיוס אלפי חרדים למערכת הביטחון וגופי החירום וההצלה. בפנייה לשר הביטחון וראש אכ"א הם מבקשים לנהל דיון אופרטיבי לשילוב כוח משימה משמעותי של בני החברה החרדית

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 16:25 ד באדר א'

מכון המחקר החרדי: ניתן לשלב אלפי חרדים במערכת הביטחון - תוך 3 חודשים
חרדי אוחז בנשק, למצולם אין קשר לכתבה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

יו"ר המכון החרדי למחקרי המדיניות, אלי פלאי, פנה היום (ג') לשר הביטחון וראש אכ"א והודיע כי במסגרת תוכנית המתגבשת בימים אלו במכון עלה כי ישנה היתכנות לשלב בתוך שלושה חודשים אלפי בני המגזר החרדי שאינם במסגרת 'תורתם אומנותם' במערכת הביטחון, ובגופי החירוף, העורף וההצלה. במכתב ביקש פלאי לנהל דיון אופרטיבי לשילוב כוח משימה משמעותי של בני החברה החרדית שאינם בהגדרת "תורתם אומנותם", ושאינם חלק מבני הישיבות.

"תוכנית רחבת היקף שתסלול את השתלבותם של אלפי חרדים"

פלאי הסביר כי מאז החלה המלחמה במכון שוקדים על "גיבוש תוכנית רחבת היקף שתסלול את השתלבותם של אלפי חרדים במערכת הביטחון, בהתאם לאורח חייהם, ובהתאם לאתגרי הביטחון של מדינת ישראל העומדים לפתחה". פלאי הציע לגבש צוות משימה ייעודי על מנת לפתח מסלולי הכשרה וקליטה ראויים, שיתאימו לאופי המשתלבים החרדים, וסיפר כי "מהנתונים שנאספו וממפגשים שנערכו עם גורמים מובילים בציבור החרדי ובכירי מערכת הביטחון בעבר ובהווה אני מאמין בכל ליבי כי הדבר אפשרי".

החרדים  בלשכת הגיוס - מתגייסים לצה"ל בגיוס של ב

חרדים בלשכת הגיוס - מתגייסים לצה"ל בגיוס של ב', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פיתוח מסלולי הכשרה וקליטה ראויים - תוך שלושה חודשים

עוד צוין במכתב כי "הדבר ידרוש מכל העוסקים במלאכה פתיחות ויצירתיות, לשם פיתוח מסלולי הכשרה וקליטה ראויים, שיתאימו לאופי המשתלבים, וזאת תוך שלושה חודשים". לסיום חתמו במכון: "ניתן לעשות זאת מבלי ללבות הסתה ושנאה כלפי הציבור החרדי, תוך הבנה שרבים מאד בחברה החרדית מעוניינים להיות שותפים בגורל המדינה".