מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תושב בארי: "לגבי עזה אני יותר קשוח מבן גביר"

אבידע בכר, תושב קיבוץ בארי ששכל את רעייתו דנה ובנו כרמל במהלך הטבח הרצחני של חמאס, בריאיון על המלחמה בעזה: "יש פתרון סופי בכל מיני דרכים, גם הגליה זה פתרון. צריך לגרש אותם פיזית, שלא יהיה שם אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 13:29 כט בשבט התשפד

תושב בארי: "לגבי עזה אני יותר קשוח מבן גביר"
תושבי בארי בקיבוץ אחרי הטבח, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

אבידע בכר, תושב קיבוץ בארי, שכל את רעייתו דנה ובנו כרמל במהלך הטבח הרצחני של חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר, ואף איבד את רגלו כשנלחם מול מחבלים שחדרו לממ"ד ביתו בקיבוץ. כעת הותאמה לו פרוטזה על מנת שישוב ללכת על רגליו. בשיחה שקיים עם ינון מגל ויוסי יהושוע ברדיו 103FM, סיפר על המסע המפרך בשיקום ועל הזיכרונות שלא מרפים מאותו טבח נורא. "הייתי על שתיים אבל מהר מאוד הורידו לי אחת, אבל כרגע אני עם הפרוטזה. רובוטריק", שיתף בכר בפתח השיחה.

תושב בארי: "במלחמה הזו אין אסטרטגיה"

בהמשך הביע בכר את דעתו על ניהול הלחימה ברצועת עזה. "הרבה מאוד תסכול. אתה מבין שבמלחמה הזו, לפחות איך שאני מבין אותה מהצד, אין בה אסטרטגיה. אין בה משהו שאתה אומר 'אנחנו רוצים לנקות את הרצועה ממש'", אמר.

"לגרש אותם פיזית, שלא יהיה שם אחד"

עוד הוסיף את דעתו על תושבי עזה: "אתה רואה היום בטלוויזיה שחמאס משתלט על צפון הרצועה. צריך להעיף את כולם משם, זה שכנים שאנחנו לא יכולים לסבול יותר. השכנים האלה, אולי בדרום אפריקה צריכים לעשות מדינה פלסטינית, אבל בטוח לא כאן. אני אעזור להם. יש פתרון סופי בכל מיני דרכים, גם הגליה זה פתרון. מדינת ישראל חייבת לעודד הגירה, להחליט שאין שם שום דבר, היא חייבת, אחרת זכות הקיום שלה בערפל. לגרש אותם פיזית, שלא יהיה שם אחד".

מגל הגיב לדבריו ואמר: "כל העולם יהיה נגדנו", ובכר טען מנגד: "אבל אם זה היה הפוך אז 2.5 מיליון איש האלה היו הורגים בשנייה 10 מיליון איש. זה צביעות של העולם, ובדבר הזה חייבים להיות מאוד מאוד נחושים, כי אם ישראל תשדר שאנחנו הולכים לפתרון של הגליה או השמדה, בסוף העולם לא ייתן לזה לקרות ונמצא פתרון אחר".

העזתים בורחים מצפון לדרום הרצועה בעקבות תקיפות צה"ל

העזתים בורחים מצפון לדרום הרצועה בעקבות תקיפות צה"ל, צילום: Atia Mohammed,Flash90

"לגבי עזה אני יותר קשוח מבן גביר. אני עדיין בצד השמאלי של הפוליטיקה"

בכר הוסיף ואמר: "אני מאמין שמי שברצועת עזה לא יהפוך להיות ציוני וכנראה תמיד ירצה להשמיד אותי. אם יש דבר אחד בתנ"ך שכתוב, שמי שבא להורגך השכם להורגו. אנחנו נחטוף, ואם לא טוב לנו היום, כנראה לא מספיק רע לנו, אז יהיה בהמשך עוד יותר רע. אני חושב שאנחנו לא יכולים למצמץ". "כל מדינות ערב מסתכלות על עזה, יו"ש מסתכלים על עזה ורואים איך ישראל נוקטת שם. אסור לנו למצמץ. דיברנו על הרצועה, לא דיברנו על ערביי ישראל. לגבי עזה אני יותר קשוח מבן גביר. אני עדיין בצד השמאלי של הפוליטיקה", סיכם.