מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו על דרישות חמאס: "הזויות", בלינקן: "מצע להתקדמות"

נתניהו קיים מסיבת עיתונאים הערב בה התייחס לדרישות חמאס ביחס לעסקת חטופים חדשה: "דרישות חמאס - הזויות, אין אופציה זולת ניצחון מוחלט" | בלינקן הגיב על הדברים: "למרות מה שהישראלים עברו, אין לעשות דה הומניזציה לאחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 19:46 כח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 07/02/24 22:46

נתניהו על דרישות חמאס: "הזויות", בלינקן: "מצע להתקדמות"
נתניהו, צילום: Tomer Appelbaum/POOL

ראש הממשלה נתניהו נתן היום (ד') הצהרה לתקשורת בה התייחס לשלל הסוגיות בהוערות בימים האחרונים ואמר: "אנחנו בדרך לניצחון מוחלט. זה בהישג יד. זה עניין של כמה חודשים עד שנשיג את מטרות המבצע - חיסול חמאס, שחרור החטופים ושעזה לא תהווה יותר איום".

נתניהו המשיך ומנה את הישגי צה"ל עד כה: "ריסקנו 18 מתוך 24 גדודים וחצי מהכוח הלוחם של חמאס. הנחנו את צה"ל לפעול גם ברפיח ובשני מעוזי המרכז. צה"ל יאפשר מעבר בטוח מחוץ לאזורי הלחימה. נמשיך עד הסוף, אין אופציה זולת ניצחון מוחלט".

"המשך הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרור החטופים"

בהמשך פנה למשפחות החטופים, שמקיימות גם הם מסיבת עיתונאים הערב, ואמר: "מבקש לפנות למשפחות החטופים - יקיריכן תמיד עומדים לנגד עיניי. אנחנו לרגע לא מפסיקים לפעול למען שחרור חטופינו. אני אומר בגילוי לב: המשך הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרור החטופים. כניעה לדרישות ההזויות של החמאס רק תזמין טבח נוסף, שאף אחד מאזרחינו לא מוכן לקבל".

כוחות צה"ל בחאן יונס

כוחות צה"ל בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

בסוף חתם נתניהו את המסיבה עם התייחסות למזכיר המדינה האמריקאית ולדרישות חמאס שהגיעו אמש לישראל בתמורה לשחרור החטופים: "דרישות חמאס - הזויות. הנחיתי את צה"ל להביא פתרונות שיצמצמו את השתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי ובנוסף הנחיתי להתחיל למצוא תחליף לאונר"א עדכנתי על כך את בלינקן".

מזכיר המדינה בלינקן מגיב על הצעת חמאס

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן נתן גם הוא הצהרה לתקשורת היום בה התייחס לדברי נתניהו ביחס להצעת חמאס: "בהצעת חמאס יש דברים שהם נון סטארטר אבל יש דברים שהם מצע להתקדמות. הישראלים עברו דה הומניזציה ב-7.10, אבל אין לעשות דה הומניזציה לאחרים".

כהן ובלינקן

כהן ובלינקן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על היחסים עם סעודיה שהוקפאו אמר: "נורמליזציה עם סעודיה תבטיח אזור יציב יותר אבל צריך לצד זה שתי מדינות. כל צד יצטרך לנקוט בצעדים כולל רפורמה ברשות הפלסטינית ושוחחתי על כך עם עבאס ברמאללה".