מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההישג הענק של ברקת: מנע את העלאת המחירים של חברת הסלטים הפופולארית

הבוקר הודיע שר הכלכלה כי חברות שיעלו מחירים בתקופה הזאת יעברו "ביוש רגולטורי", עכשיו הודיעו בחברת סלטי שמיר כי הם יקפיאו את העלאת המחירים שתיכננו. ברקת הגיב: "מצפה מחברות המזון להבין את גודל השעה ולגלות סולידריות כלפי הציבור הישראלי בשעת מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 17:15 כח בשבט התשפד

ההישג הענק של ברקת: מנע את העלאת המחירים של חברת הסלטים הפופולארית
ניר ברקת, קנס של 50 אלף שקלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הכלכלה הציב הבוקר (ד') אולטימטום לחברות המזון שהעלו מחירים מתחילת המלחמה: יש לכן 72 שעות לבטל את העלאות המחירים, נראה שהמהלך כבר מתחיל לתת את אותותיו עם חברה ראשונה "סלטי שמיר" שמודיעים על ביטול העלאת המחירים שתוכנן לקרות בקרוב.

חברה שלא תבטל את העלאת המחירים תכנס לרשימה השחורה

מלשכתו של ברקת נמסר כי: "לפני זמן קצר הודיע מנכ"ל חברת סלטי שמיר מר עמי גיא לשר הכלכלה ניר ברקת, כי החברה נעתרה לבקשת השר ברקת ותבטל את העלאת המחירים של מוצרי סלטי שמיר. המנכ"ל עדכן את השר כי החברה הודיעה לרשתות כי העלאת המחירים הוקפאה עד להודעה חדשה".

שר הכלכלה ניר ברקת, הגיב על הדברים: "סיכמתי עם מנכ"ל חברת סלטי שמיר כי העלאת המחירים במוצרי החברה תבוטל. אני מצפה מיתר חברות המזון להבין את גודל השעה ולגלות סולידריות כלפי הציבור הישראלי בשעת מלחמה. אני חוזר על האולטימטום ל-72 שעות עליו הודעתי הבוקר לביטול העלאות המחירים. חברה שלא תבטל את העלאת המחירים תכנס לרשימה השחורה ותעבור למסלול של ביוש רגולטורי וכן מהלכי חקיקה מהירים נגד מי שיעלה מחירים לשם שיפור שורת הרווח".

האולטימטום של ברקת: תקפיאו את העלאת המחירים תוך 72 שעות

במכתב ששלח לנציגי החברות, כתב הבוקר ברקת: "לצערי, מהלכי החקיקה שאני מוביל לפתיחת השוק לתחרות והשלמת החקיקה של 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' והחקיקה לפירוק מונופולים וקבוצות ריכוז בשוק המזון, התעכבו בעקבות המלחמה, לאור נסיבות אלו החלטתי להשתמש במהלך של 'ביוש רגולטורי'.

"היה ותבחרו שלא להיכנס תחת האלונקה", מאיים השר, "תיכנסו ל'רשימה השחורה' שתוצג לציבור, לצד מהלכי הסברה וחשיפה על חומרת התופעה, כך שהצרכן הישראלי ישפוט בעצמו. בנוסף, הנחיתי את משרדי לבחון שימוש בכל הכלים העומדים לרשות משרד הכלכלה והתעשייה להילחם בתופעה".