72 שעות - האיום על החברות שהעלו מחירים: "תיכנסו לרשימה השחורה"

כשבעיית יוקר המחיה נוכחת בחיי הישראלים, חברות ממשיכות בהעלאת מחירים. לאחר שנמנעה עליית מחירים מתוכננת של משקאות קלים, שר הכלכלה הודיע על אולטימטום ובסופו חברות שלא יעצרו את עליית המחירים יעברו "ביוש רגולטורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 14:33 כח בשבט התשפד

72 שעות - האיום על החברות שהעלו מחירים: "תיכנסו לרשימה השחורה"
ניר ברקת, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר שבשבוע שעבר נמנעה עליית המחירים שתוכננה למשקאות קלים, שר הכלכלה הציב אולטימטום לחברות המזון שהעלו מחירים מתחילת המלחמה: יש לכן 72 שעות לבטל את העלאות המחירים - אחרת תיכנסו לרשימה שחורה ותעברו "ביוש רגולטורי". השר הוסיף שיקדם חקיקה מהירה שתרתיע את החברות מהעלאות מחירים לשם רווח.

במכתב ששלח לנציגי החברות, כתב ברקת: "לצערי, מהלכי החקיקה שאני מוביל לפתיחת השוק לתחרות והשלמת החקיקה של 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' והחקיקה לפירוק מונופולים וקבוצות ריכוז בשוק המזון, התעכבו בעקבות המלחמה, לאור נסיבות אלו החלטתי להשתמש במהלך של 'ביוש רגולטורי'.

קוקה קולה. מחיר מופרז?

עליית מחירי המשקאות הקלים נמנעה, צילום: Nati Shohat/Flash90

"היה ותבחרו שלא להיכנס תחת האלונקה", מאיים השר, "תיכנסו ל'רשימה השחורה' שתוצג לציבור, לצד מהלכי הסברה וחשיפה על חומרת התופעה, כך שהצרכן הישראלי ישפוט בעצמו. בנוסף, הנחיתי את משרדי לבחון שימוש בכל הכלים העומדים לרשות משרד הכלכלה והתעשייה להילחם בתופעה".

ההשפעות הכלכליות התחילו להראות את אותותיהן

ההשפעות הכלכליות של מלחמת חרבות ברזל התחילו להראות את אותותיהן ואם עד עכשיו מחירי מוצרים עלו טיפין טיפין, הרי שחודש פברואר מסמל את גל עליות המחירים הגדול וכל זאת תוך כדי לחימה. לא פחות מ-7 חברות ענק במשק הישראלי הודיעו בתחילת חודש פברואר על עליות מחירים משמעותיות: שטראוס, שסטוביץ', ויליפוד, סלטי שמיר, אסם, יוניליוור וויסוצקי.