ירון אברהם מגלה: נאלצתי לגנוז סקופים אדירים

הכתב הבכיר של ערוץ 12 ניהל פינת שאלות ותשובות עם עוקביו בערוץ הטלגרם והציג את עמדתו ביחס להדלפות מדיוני הקבינט הביטחוני: ״לפני שאני עיתונאי - אני אזרח ישראלי“

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 14:06 כח בשבט התשפד

ירון אברהם מגלה: נאלצתי לגנוז סקופים אדירים
ירון אברהם, עוקץ את ערוץ 14, צילום: Channel 2 spokesman/cc-by sa

הכתב הבכיר של ערוץ 12, ירון אברהם, הופיע פעמים רבות מאז החלה המלחמה עם הדלפות מדיוני קבינט המלחמה הרגישים. היום (ד‘) ערך אברהם פינת שאלות ותשובות בערוץ הטלגרם. המשותף עם העיתונאי יניר קוזין והשניים הגיבו לשאלות העוקבים.

"היו סקופים אדירים שנאלצתי לגנוז"

כאמור, אחת השאלות עסקה בהדלפות מקבינט המלחמה וירון אברהם הסביר: "כמובן שלפני שאני עיתונאי ישראלי אני אזרח ישראלי. חבריי לוחמים במילואים, יש לי חברים שנפצעו, קרובי משפחה שניצלו או פונו מבתיהם. ברור שאני לא רוצה בשום דרך ואופן לפגוע בביטחון המדינה. בהמשך אברהם ציין כי כל הדם לה עוברת אישור צנזורה וחשף: "קרה לא פעם שלמרות שהיה לי סקופ אדיר נאלצתי לגנוז אותו בדיוק מהטעמים האלה"

"הלחץ הצבאי שמתהדק על סינוואר לא כזה דרמטי"

כזכור אמש תהה אברהם במשדר החדשות שלערוץ 12 האם ישראל אכן מפעילה לחץ על סינוואר נוכח התנהלותו. "אנחנו תשעה ימים מאז פסגת פריז" פתח אברהם."סינוואר מושך את ישראל, בוא נגיד רגע את האמת, אנחנו בעמדת המתנה וזה ברור לכולנו שהוא משחק בכולנו בשלב הזה".

הכתב הבכיר המשיך ותהה: "אני שואל את עצמי כשאני שומע כל מיני תדרוכים שמגיעים מהצבא ומערכת הביטחון שהגענו אליו פעמיים, והגענו אליו שלוש פעמים ואנחנו יושבים לו על הצוואר ויכול להיות שלפחות בחוויה של סינוואר הלחץ הצבאי שמתהדק עליו לא כזה דרמטי".

"מה ישראל עושה אם מגיעה תשובה שלילית?"

בהמשך התריע אברהם: "זו סוגיה שבעיניי צריכה להטריד אותנו גם בהיבט של התשובה השלילית אם היא תגיע - מה ישראל עושה אם מגיעה תשובה שלילית? איך היא מאותת שבעל הבית ישתגע? האם היא יכולה לאותת בכלל שבעל הבית ישתגע?"