מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עסקת חטופים: המוסד קיבל את דרישות חמאס: "לומדים לעומק"

עסקת חטופים בדרך? המוסד קיבל מסמך מפורט עם דרישות חמאס | לוחמי צה"ל מצאו בתוואי תת-קרקע בחאן יונס מליונים שהועברו לחמאס מאיראן, עם מסמכים שמוכיחים את ההעברות| דוד שקורי, סמג"ד בהנדסה קרבית, נפל בקרבות ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 20:44 כז בשבט התשפד | עודכן בתאריך 06/02/24 21:29

עסקת חטופים: המוסד קיבל את דרישות חמאס: "לומדים לעומק"
המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

עסקת חטופים חדשה: תשובת חמאס היא "לא"

הדיבורים על עסקת החטופים ממשיכים: ראש ממשלת קטאר הודיע היום כי הגיעה תשובה מחמאס על עסקת החטופים, והצהיר: "אנחנו אופטימיים". בחמאס דורשים הפסקת אש מוחלטת, שיקום עזה, יציאת כוחות צה"ל, עסקת חילופי אסירים. בישראל מבהירים כי תנאים כאלו, פירושם תשובה שלילית מחמאס.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שמנסה לקדם עסקה אמר על הצעת חמאס: "יש איזושהי תנועה. הייתה תגובה מחמאס, אבל נראה שהיא קצת מוגזמת. אנחנו לא בטוחים איפה זה נמצא. יש המשך משא ומתן כרגע".

משרד ראש הממשלה בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים הודיע רשמית כי תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטרי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במו"מ.

הלחימה בחאן יונס נמשכת

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, נתן היום (ג') הצהרה לתקשורת בה חשף כי צה"ל מצא בתוואי תת-קרקע בחאן יונס חומרים מודיעיניים שמוכיחים את הקשר הכלכלי בין איראן לחמאס. הגרי אמר כי: "מצאנו מסמכים רשמיים של חמאס משנת 2020 ובהם פירוט הכספים שהועברו מאיראן לחמאס בשנים 2014-2020 - יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס".

צפו: מסמכים המתעדים העברת כספים מאיראן לחמאס

הכסף שנמצא

הכסף שנמצא צילום: דובר צהל

הממצאים

הממצאים צילום: דובר צהל

צפו: תיעוד מתוך מנהרה בה נמצאו סכומים גדולים של כספי טרור

סמג"ד בהנדסה קרבית נפל בקרבות ברצועת עזה

הותר לפרסום כי רס"ן דוד שקורי, בן 30, מרחובות, סגן מפקד גדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

דוד שקורי ז"ל

דוד שקורי ז"ל, צילום: דובר צה"ל