מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אתר גבעת התחמושת מודיע רשמית: המקום ייסגר בעוד כשבועיים

אחרי שנודע כי הממשלה קיצצה 50% מהתקציב של המרכז למורשת מלחמת ששת הימים בגבעת התחמושת, היום מפרסמים באתר כי במידה ולא יעבור תקציב משמעותי בשבועות הקרובים, המקום ייסגר לצמיתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 17:09 כז בשבט התשפד

אתר גבעת התחמושת מודיע רשמית: המקום ייסגר בעוד כשבועיים
גבעת התחמושת, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

המרכז למורשת מלחמת ששת הימים בגבעת התחמושת הודיעו היום (ג') רשמית כי לאור הקיצוץ הדרסטי של כ-50 אחוז מתקציב המרכז ואי העברת המקדמה הדרושה לצורך המשך הפעלתו. המרכז ייסגר בתאריך 1.3.2024.

נזכיר כי כחלק מקיצוצים נרחבים שעשו בממשלה במגוון תחומים תקציב המוסד קוצץ בצורה משמעותית, בתחילת השבוע שוחחנו עם מנחם לנדאו, יו"ר תאגיד מרכז מורשת ששת הימים וגבעת התחמושת שאמר לנו: "לפני שנתיים היה לנו תקציב של 4 מיליון וקיבלנו עוד 4 מליון תוספת ויכולנו להתחיל לפעול, לפני שנה הורידו לנו ל-5 מליון, עוד הצלחנו להסתדר. אבל עכשיו הורידו לנו ל2.5 מליון, זה לא מספיק לתחזוקה שוטפת של מים וחשמל אפילו".

גבעת התחמושת

גבעת התחמושת, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

בהמשך השבוע ניסה משרד ירושלים ומסורת ישראל בראשות השר מאיר פרוש להירתם למשימה ולהעביר למקום 2 מליון. כעת יצאה הודעה מטעם המקום כי הם "מודים לשר על הירתמותו לטובת המשך קיומו של המרכז" ואמרו כי: "ככל וההתחייבויות שניתנו ממשרד ירושלים וממשרד רה"מ ביחס להעברת התקציב ואי קיצוצו יקוימו ויועברו בפועל עד לתאריך הנ"ל- נוכל להמשיך את הפעילות".

אריה קינג: "אתר מורשת לאומי מהחשובים בישראל"

יו"ר סיעת "מאוחדים", סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג קורא לממשלה לחזור בה מיידית מהחלטתה לסגור את אתר ההנצחה בגבעת התחמושת לזכר חללי ופצועי הקרב:

"בשעה שאתר ההנצחה שמתאר את אחד מסיפור מורשת הקרב החשובים והמכוננים בתולדות המדינה בו נפלו 36 לוחמים ונפצעו מאות בקרב ההירואי במלחמת ששת הימים, מעברו השני של הכביש ניצב מטה אונר"א שעובדיו הרגו את אחינו החיילים ברצועת עזה. מדובר באתר מורשת לאומי מהחשובים בישראל שלא ייתכן שיסגר בגלל חוסר תקציב של מיליוני שקלים בודדים. זאת בזמן שמטה אונר"א ממשיך לפעול בחינם על אדמות מדינה בשווי מיליארדי שקלים, ושבפעילותו קיים חשש סביר, חמור ומיידי לשימושו לשם פעילות נגד מדינת ישראל, תושבי ירושלים ושכניהם בשכונת מעלות דפנה".