מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הנשיא המתגייר נחת בארץ והודיע: "אעביר את השגרירות לירושלים"

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הטרי שלא מסתיר את אהדתו לישראל נחת היום בארץ והכריז על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים | את פניו קיבל שר החוץ, ישראל כץ שאמר: "אדם ערכי שמחויב רק לאמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 15:56 כז בשבט התשפד

הנשיא המתגייר נחת בארץ והודיע: "אעביר את השגרירות לירושלים"
כץ ומיליי נפגשים, צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

אחרי שהכריז כי יתגגיר, נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי הגיע היום (ג') לביקור בישראל והכריז על כוונותיו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. את פניו של הנשיא קיבל שר החוץ ישראל כ"ץ, שאמר לו: "אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל לתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי מול מרצחי החמאס".

הנשיא נוחת בישראל

הנשיא נוחת בישראל צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

נזכיר כי מיליי אמנם נבחר רק לפני חודשיים, אחרי שפרצה המלחמה הנוכחית בישראל, אבל כבר בראיון הראשון שנתן אחרי שנבחר אפשר היה להבין את עמדותיו הפרו ישראליות. מיליי בחר להעניק ריאיון ראשון לעיתונות מחוץ לארצו דווקא לעיתון חסידות חב"ד, "כפר חב"ד". בריאיון דיבר עם היהודי, ולא חסך במילים טובות.

"לפי מה שלמדתי ולפי מה שקראתי על ההיסטוריה של עם ישראל ועל איך שהעם הזה שרד את כל האיומים, הפוגרומים, ההתקפות והרדיפות במשך כל שנות קיומו, וכן על איך שתמיד השם שמר עליהם והציל אותם מידי אותם אלו שעמדו עליהם לכלותם בכל דור ודור – אני בטוח ואין לי שום צל של ספק שכך יהיה גם עתה ואתם תנצחו בסוף. המסר שלי הוא שתמשיכו להאמין ולבטוח בהשם, להיות חזקים, איתנים ומאוחדים, ובסוף כל העולם ייווכח באמת הנצחית שעם ישראל חי וקיים!".

מיליי אף הוסיף לעמוד לצד ישראל בכל פעולותיה במלחמה הנוכחית, למרות היבשת בה מדינתו מוקפת, שלא ידועה באהדה הרבה שלה לישראל: "באופן אישי, בכוונתי להשתדל ולהשפיע על נשיאים נוספים ממדינות אמריקה הדרומית ומהעולם כולו, לדרוש ולהעמיק את המאמצים למען החזרת החטופים לביתם באופן מיידי, וכמובן לדרוש מהם שיכבדו את הזכות של ישראל להגן על אזרחיה בכל האמצעים הדרושים לכך, ולתמוך בזה באופן גלוי ובלי למצמץ כלל וכלל".