מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האמא שעומדת מאחורי חסימת המשאיות: "זאת צעקה של כל הציבור"

סימה חסון, יו"ר צעדת האמהות, מאמינה שהדרך לתמונת הניצחון של מדינת ישראל תלויה בהפסקת הסיוע ההומינטרי לעזה: "ברגע שנפעיל לחץ הם יצאו מהמחילות עם הידיים למעלה ועם החטופים בידיים"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 06/02/24 12:18 כז בשבט התשפד

האמא שעומדת מאחורי חסימת המשאיות: "זאת צעקה של כל הציבור"
סימה חסון, יו"ר צעדת האמהות, צילום: ללא

הזעקה של סימה חסון, יו"ר צעדת האמהות, באה מהמקום הכי קרוב. כאמא לשני לוחמים, אחד במילואים בסיירת גולני והשני לוחם בעזה בסיירת צנחנים, היא הרגישה שהיא חייבת לפעול. יחד עם ארגון "תורת לחימה" הם החליטו לקדם במלחמה את שתי המטרות העיקריות שלהם: שינוי הוראות הפתיחה באש, והעיקרון לפיו חיי לוחמינו קודמים לחיי האויב. "אנחנו בעורף, מאחורי הלוחמים", מסבירה חסון.

סימה חסון: "הכנסת משאיות הומינטריות לעזה זה פשע לאור יום"

"תוך כדי שאנחנו מחזקים את הלוחמים אנחנו נתקלים בכל מיני הזיות", מספרת האם בראיון ל"חדשות כיפה", "הזייה שהיא למעשה פשע לאור יום זאת הכנסה של משאיות הומניטריות. כל מה שנכנס לעזה מסכן את החיילים, את החטופים ואת אזרחי ישראל, זה מאריך את הלחימה ומקטין את הסיכויים שלנו להגיע לתמונת הניצחון".

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"לא רואה בארצות הברית איום, הם ימשיכו לתמוך בנו"

העובדה שמכניסים את הסיוע ההומניטרי על מנת לזכות בתמיכתה של ארצות הברית לא משכנעת את חסון. "לא רואה בזה היגיון", היא מודה, "אני חושבת שזאת עוד אחת הקונספציות, שמופעל עלינו לחץ מארצות הברית. אנחנו מדינת ישראל, מדינה ריבונית. מה שקרה בשביעי לעשירי זה שואה, היינו צריכים למחוק את עזה תוך יומיים, לא לחכות לראות מה יגידו בעולם ומה התנאים שיתנו לנו. לא עשינו את זה, זה כשל מערכתי שעוד ידובר ויסופר עליו אחרי המלחמה, אבל אני לא רואה בזה איום".

חסון בטוחה: "הם ימשיכו לתמוך בנו כלכלית", היא מתייחסת לארצות הברית, "הם צריכים אותנו לא פחות ממה שאנחנו צריכים אותם. אנחנו המדינה השפויה היחידה במזרח התיכון. אני לא חושבת שביידן רוצה שגורמים קיצוניים ישתלטו על המדינה שלנו. לדעתי, ברגע שאתה מפעיל לחץ הומניטרי, חנק על רצועת עזה, הם יצאו מהמחילות עם הידיים למעלה ועם החטופים בידיים. ברגע שאין להם חמצן הם נחנקים ונגמר הסיפור".

חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה

חסימת המשאיות ההומניטריות לעזה צילום: ללא

"גם אלה שלא מגיעים תומכים בנו מרחוק"

יו"ר הצעדה משתפת כי התמיכה למחאה מגיעה מכל מקום. "אנחנו תנועה פוליטית ובכל זאת מגיעים אלינו מכל קשת המפה הפוליטית - ימין, שמאל, מכל המגזרים - דרוזים, יהודים, דתיים, חילונים. זאת צעקה של כל הציבור. גם אלה שלא מגיעים תומכים בנו מרחוק. מי לא רוצה שצה"ל ינצח והלוחמים יחזרו בשלום? אם יש אנשים כאלה בישראל, צריך לשלול להם את האזרחות. יש לנו עם חזק ואנחנו מנצחים, אבל צריכים לחזלש את האירוע".