בדרך לחסימת כרם שלום: "אוטובוס שלם של מוחים נחטף על ידי שוטר"

בתנועת צו 9 טוענים כי שוטר עלה על אוטובוס שהיה בדרכו לחסום את משאיות הסיוע שנכנסות לעזה דרך מעבר כרם שלום והסיט אותו לתחנת משטרה | מהמשטרה טרם נמסרה תגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 11:50 כז בשבט התשפד

בדרך לחסימת כרם שלום: "אוטובוס שלם של מוחים נחטף על ידי שוטר"
חסימת מעבר כרם שלום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

המשטרה עצרה הבוקר (ג') אוטובוס ובו כ-50 מוחים אשר היו בדרכם לחסום את מעבר כרם שלום בו עוברות משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה, כך טוענים בתנועת "צו 9" המרכזת את חסימת המשאיות. לפי התנועה, המשטרה הורתה לנהג האוטובוס לשנות את נסיעתו לתחנת המשטרה בנתיבות שם מוחזקים המוחים.

"אנחנו המומים מהתנהלות המשטרה שמוכנה לעבור על החוק"

"לאחר שנים רבות בהם לא ראינו עצירת אוטובוסים של מפגינים, הבוקר אוטובוס שלם של מוחים שהגיעו מכל רחבי הארץ לחסום את שיירות האספקה של החמאס במעבר כרם שלום נחטף על ידי שוטר שעלה לאוטובוס, סירב לאפשר לנוסעים לרדת והוביל את הנוסעים בעל כורחם ובניגוד לחוק לתחנת המשטרה בנתיבות", כתבו בצו 9.

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"אנחנו המומים מהתנהלות המשטרה שמוכנה לעבור על החוק ולמנוע את חופש התנועה וחופש ההפגנה של אזרחים במדינת בישראל וכל זה על מנת לאפשר הכנסה של סיוע לאיוב בזמן מלחמה", הוסיפו עוד בתנועה.

"ראש הממשלה נתניהו בחר הבוקר לחקות את התנהלותו של אריק שרון"

מנכ"ל ארגון חוננו, שמואל (זנגי) מידד הגיב למעצר המוחים ואמר: "ראש הממשלה נתניהו בחר הבוקר לחקות את התנהלותו של אריק שרון ערב גירוש היהודים מגוש קטיף. נתניהו החליט לחתוך את המחאה נגד הסיוע ההומניטרי בכרם שלום בדיוק על פי השיטות שהמציא שרון".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת פעילות המשטרה לאכיפת שטח צבאי סגור, קראו השוטרים לנהג האוטובוס לעצור את נסיעתו. לאחר שלא נענה לקריאתם עיכבו את הנהג שסרב להזדהות בפניהם. בשל סרובו כאמור עוכב לתחנת המשטרה לטובת זיהויו ולאחר בירור שוחרר. נדגיש כי אף אחד מנוסעי האוטובוס לא עוכב".