"המתיישבים קיבלו סטירת לחי פוגענית מצד מפקדי פיקוד המרכז"

סערת התרגיל | ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, יוסי דגן, ישראל גנץ ושלמה נאמן, הגיבו בחריפות לתגובת דובר צה"ל: "כשצה"ל מכין את עצמו למלחמה והמתיישבים כלולים בהכנה הזו כצד התוקפני זה בלבול ערכי חריף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 07:43 כז בשבט התשפד

"המתיישבים קיבלו סטירת לחי פוגענית מצד מפקדי פיקוד המרכז"
יוסי דגן, ישראל גנץ ושלמה נאמן בכנסת, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי התרגיל הצבאי בו המתיישבים ביהודה ושומרון דומו כאויבים והסערה שהתעוררה, דובר צה"ל שחרר תגובה - וראשי הרשויות ביו"ש הגיבו אליה בכעס. "ההתנצלות על סוג הכיתוב בווסטים ממחיש את עומק הבעיה", כתבו שלמה נאמן, ישראל גנץ ויוסי דגן.

תגובת דובר צה"ל - וזעם ראשי הרשויות

מדובר צה"ל נמסר אתמול כך: "במהלך תרגיל רחב באוגדת איו"ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך".

תרגיל חדירת מחבל ליישוב

תרגיל. ארכיון | צילום: Michael Giladi/Flash90

כאמור, ראשי הרשויות ביו"ש זעמו על ההודעה וכתבו: "המתיישבים קיבלו סטירת לחי פוגענית מצד מפקדי פיקוד המרכז. כשצה"ל מכין את עצמו למלחמה והמתיישבים כלולים בהכנה הזו כצד התוקפני, האלים והמסוכן זה בלבול ערכי חריף שמציב סימני שאלה על תפיסת הלוחמה וההגנה. אנחנו מביעים דאגה עמוקה מהבלבול הזה וממתינים להבהרות. על הדרג המדיני להתערב, להדיח את כותבי התרגיל ולערוך בדק בית בפיקוד מרכז".