מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "נהרוג את הנהגת החמאס, זה ייקח חודשים ולא שנים"

נתניהו על הכרעת חמאס במלחמה: "זה ייקח זמן - חודשים ולא שנים" | צה"ל נלחם בעומק רצועת עזה | ניסיון פיגוע סמוך למעלה אדומים, המחבל חוסל | אזעקות בצפון, נרשמו 8 שיגורים לעבר ישראל וצה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר לבנון | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 07:45 כו בשבט התשפד | עודכן בתאריך 05/02/24 17:56

נתניהו: "נהרוג את הנהגת החמאס, זה ייקח חודשים ולא שנים"
נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נתניהו: "זה ייקח זמן - חודשים ולא שנים"

על רקע לחימת צה"ל בעומק רצועת עזה ובצפון הארץ, התייחס היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד להמשך המלחמה ואמר: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על החמאס. אנחנו נהרוג את הנהגת החמאס, לכן צריך להמשיך לפעול בכל המרחבים ברצועת עזה. אסור לסיים את המלחמה לפני כן. זה ייקח זמן - חודשים ולא שנים".

17:00 | קרבות בלב העיר עזה: מאות מחבלים חוסלו, עשרות נעצרו

במהלך שבוע שעבר אוגדה 162 החלה פשיטה אוגדתית במרכז וצפון העיר עזה ובמרחב "שאטי". צוותי הקרב החטיבתיים נח"ל ו-401 חזרו לאזורים בהם כוחות צה"ל פעלו בעבר לצורך טיפול ביעדי הטרור. בפשיטות בצפון הרצועה פועלת האוגדה תחת הרעיון של פשיטה על תא שטח נבחר באופן מעמיק וייסודי. הכוחות חיסלו מאות מחבלים ועצרו עשרות מחבלים לצורכי חקירה ובפשיטות יזומות על יעדי הטרור אותרו אמצעי לחימה רבים.

15:55 | אזעקות בצפון

במהלך היום, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וירי ארטילרי מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הותקף אתר צבאי במרחב לבונה, לצד מפקדה צבאית במרחב הכפר אלג'בין ומבנים צבאיים במרחבי הכפרים בית ליף וברעשית, בהם פעלו מחבלי הארגון.

12:29 | ניסיון פיגוע סמוך סמוך למעלה אדומים - המחבל חוסל

דיווח ראשוני - מחבל נוטרל על ידי לוחמי מג"ב באל-עיזרייה במהלך פעילות בטחון שוטף במקום ובזמן שבדקו הכוחות חשוד. במהלך הבידוק שלף המחבל סכין וניסה לדקור את הלוחמים אשר הגיבו בירי מדויק ונטרלו אותו, אין נפגעים לכוחותינו.

הסכין בזירה

הסכין בזירה, צילום: דוברות המשטרה

11:00 | 33 מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 33 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים: במחנה הפליטים עין בית אילמא שבשכם נעצר מבוקש החשוד בירי לעבר כוחות הביטחון. הכוחות פעלו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים ועצרו 33 מבוקשים.

במחנה הפליטים עין בית אילמא שבשכם, הכוחות עצרו מבוקש החשוד בירי לעבר כוחות הביטחון ובכפר בית אומר שבחטיבת עציון החרימו תיק שבו היו עשרות בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש. בעיר חברון שבחטיבת יהודה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים והחרימו כספי טרור. בכפר בית אולא שבגזרת החטיבה נעצרו שבעה מבוקשים. בעיר טול כרם שבחטיבת מנשה ובכפר סילוואד שבחטיבת בנימין עצרו הלוחמים שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

פעילות צה"ל בג

פעילות צה"ל בג'נין, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh,Flash90

08:50 | עשרות מחבלים חוסלו בצפון הרצועה

כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול בצפון הרצועה ובמרכזה בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור של החמאס. ביממה האחרונה, חיסלו צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל וחטיבה 401 עשרות מחבלים.

במערב חאן יונס צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפשוט על יעדי טרור ולחסל מחבלים בהתקלויות. ביממה האחרונה חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים חמושים שארבו לכוחות במרחבי העיר. בפעילות צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס של חיל האוויר שסרק את המרחב בו פעלו הכוחות וזיהה מחבל הנושא מטעני חבלה במרחק מטרים מהם, המחבל חוסל וזוהו פיצוצי משנה שהעידו על מטעני החבלה שהיו ברשותו.

עוד במרחב העיר, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 פשטו בהכוונה מודיעינית על יעדי טרור ואיתרו נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, רובי צלפים, רימונים ומחסניות. הלוחמים חיסלו עשרה מחבלים בירי מטווח קרוב ובאמצעות אש אווירי.

7:42 - אזעקות בצפון: ברעם, דובב

8 רקטות שוגרו מלבנון לעבר ישראל, צה"ל השיב בירי תותחים.

7:15 - תושב טירה תקף שוטר בבאר שבע ונורה

אדם הסתער על שוטר וניסה לחטוף את נשקו האישי, הוא נורה ובהמשך נקבע מותו, לשוטר שלום. נבדק חדש כי האיש היה תחת השפעת אלכוהול וכי מדובר באירוע פלילי, במשטרה טוענים כי בבירור ראשוני קודם לאירוע בבאר שבע החשוד איים בהתאבדות וכי השוטרים ביצעו שימוש בטייזר ובאמצעים בכדי לעצור אותו והוא המשיך להתפרע.

6:00 - אחרי יום מתוח בצפון - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה

מטוסי קרב תקפו אתמול (א') מפקדה מבצעית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון. בין היתר הותקפו מפקדה מבצעית, עמדת תצפית ומבנה צבאי, בנוסף צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור במרחב הכפר מרון א-ראס.

כוח צה"ל

כוח צה"ל צילום: דובר צה"ל

לוחמי גבעתי מרחיבים את הפעילות במערב חאן יונס

במסגרת הלחימה במערב חאן יונס פשט צוות הקרב של חטיבת גבעתי על מוצב "אלקאדסיה" המשמש כמוצב המרכזי של חטיבת חאן יונס ומכיל מתחמים רבים. במוצב אותרו משרדו של של מוחמד סינוואר - אחיו של יחיא סינוואר. עם הכניסה למוצב זיהו הכוחות כי המוצב מולכד ע"י מחבלי החמאס במטענים רבים וביניהם מטענים שהוטמנו בתוך הקירות ונוטרלו ע"י כוחות ההנדסה. בנוסף, מחבלים רבים שהתבצרו סמוך למוצב פתחו בירי לעבר הכוח. המחבלים חוסלו בירי צלפים, ירי פגזי טנקים ובסיוע חיל האוויר.