מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דירה בפחות ממיליון שקלים - עם עדיפות למילואימניקים: התוכנית שאושרה בממשלה

הממשלה אישרה את תכנית הנדל"ן לשנת 2024. התוכנית כוללת: דירה ב- 800,000 שקלים, הגדלת מכסת העובדים הזרים, הכנסת חברות ביצוע חדשות, קיצור הלכי ביורוקרטיה, השקעה של 1.1 מיליארד שקלים במכרזים ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 20:42 כה בשבט התשפד

דירה בפחות ממיליון שקלים - עם עדיפות למילואימניקים: התוכנית שאושרה בממשלה
בניית דירה בנצרת, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi,Flash90

תכנית הנדל"ן של ישראל הוצגה היום (א') בישיבת הממשלה על ידי שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הממשלה אישרה הבוקר את התוכנית לשנת 2024 שתתוקצב בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים. התוכנית כוללת דירה ב-800,000 שקלים באזורי פריפריה כך שדירת ארבעה חדרים (100 מ"ר) במכרזי מחיר מטרה באזורי עדיפות לאומית לא יעלו על 800,000 שקלים לדירה. במסגרת התוכנית מעל 20% מיחידות הדיור ישווקו למשרתי מילואים.

סבסוד של עד 50,000 שקלים ליחידת דיור

בנוסף, במסגרת התוכנית יסובסדו עלויות הפיתוח ברשויות מקומית בסך של עד כ- 50,000 שקלים ליחידות דיור, בכפוף לכך שצפי השיווקיים המצטבר באותה רשות בשלוש השנים הקרובות יעמוד על לפחות 1,500 יחידות דיור. בנוסף, יינתן סבסוד עלויות הפיתוח באתרים בהם שיעור השיפוע של הקרקע המפותחת עולה על 20% וכן באתרים ששיווקם נכשל במהלך 2023 או 2024.

בנייה, אילוסטרציה

בנייה, אילוסטרציה צילום: Michael Giladi,Flash90

מכסת העובדים הזרים תוגדל ל- 65,000 עובדים

בכדי להיענות למצוקת ענף הנדל"ן בטווח הקצר, תוגדל מכסת העובדים הזרים שניתן להעסיק בישראל, ל- 65,000 עובדים. בנוסף, יפורסם קול קורא במטרה להרחיב את היקף חברות הביצוע הזרות שעובדות בענף הבנייה למגורים בישראל ומכסת העובדים תגדל ב- 10,000 עובדים נוספים.

כמו כן, בשיתוף רשות האוכלוסין וההגירה יקודם נוהל לפיו יצומצמו שעות המינימום הנדרשות במשכורת לעובד זר, על מנת שגם קבלנים בינוניים וקטנים יוכלו להעסיק עובדים זרים להשלמת כוח האדם החסר להמשך עבודה. בנוסף על פי התכנית, הממשלה תפעל להרחבת שעות העבודה באתרי הבנייה.

60 מיליון שקלים לעידוד העסקת ישראלים בענף הבניין

במקביל למאמץ לייבוא עובדים זרים, הממשלה מאמינה כי יש להמשיך ולעודד אוכלוסיות מקומיות להצטרף לענף הבנייה, ולכן תקודם תכנית מענקים לעידוד תעסוקה בענף בהשקעה של 60 מיליון שקלים.

 ארכיון: אתר בניה

ארכיון: אתר בניה, צילום: פלאש 90. ליאור מזרחי

סמוטריץ': "שמים דגש על משרתי המילואים כי הם אלו שעזבו הכל"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך על התוכנית: "לצד צעדי ההתכנסות שהכנסנו בתקציב 2024 החלטנו על שלושה נושאים להם נגדיל את התקציב: דיור, הייטק ותעסוקת חרדים. תכנית הדיור 2024 נוגעת בתכליות בסיסיות וחשובות - התכלית הכלכלית היא להאיץ את שוק הנדל"ן, התכלית הלאומית - ציונית היא יהוד הנגב והגליל והתכלית החברתית נוגעת לכך שמדובר בתכנית שתביא לדיור בר השגה באיזורים נרחבים מאד בפריפריה, תוך דגש לעדיפות משמעותית למשרתי מילואים".

סמוטריץ' הוסיף: "אנחנו שמים דגש על משרתי המילואים כי הם אלו שעזבו הכל ונלחמים בשם ועבור כולנו. הם נמצאים בראש סדרי העדיפויות ואני גאה להוביל את התפיסה הזו. מחזקים את ענף הבניה ואת הכלכלה הישראלית, מחזקים את משרתי המילואים, מחזקים את אזרחי ישראל. מדינת ישראל תמשיך לצמוח ולשגשג".

סמוטריץ

עדיפות מיוחדת למשרתי מילואים, סמוטריץ'. צילום: Arie Leib Abrams,Flash90