מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הנכד גילה: המסר שהותירו מחבלי החמאס ביומן האישי של סבתא נירה

עומרי רונן הגיע לבית של סבתא נירה שנרצחה בידי מחבלי החמאס בכפר עזה וגילה בסלון הבית מכתב שהשאירו המחבלים ביומן האישי: "אתם תמותו, ולא תשארו פה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/24 23:58 כד בשבט התשפד

הנכד גילה: המסר שהותירו מחבלי החמאס ביומן האישי של סבתא נירה
בית בכפר עזה לאחר הטבח, צילום: Gili Yaari,FLASH90

120 יום אחרי שהחלה המלחמה, עומרי רונן שסבתו נירה רונן נרצחה במתקפת השבעה באוקטובר בביתה בכפר עזה, ביקר לראשונה בביתה. במהלך הביקור עומרי גילה מכתב שהותירו מחבלי חמאס ביומנה האישי של נירה ושיתף בחשבון טוויטר את תוכנו המזעזע. "נסעתי היום פעם ראשונה לכפר עזה, לבית של סבתא שלי ז"ל, שנרצחה בידי מחבלי חמאס בשביעי באוקטובר" פתח רונן.

"מצאנו מכתב שכתבו המחבלים ביומן שלה שנשאר בסלון"

נכד הנרצחת תיאר את רגע מציאת המכתב: "במהלך הביקור והחיפושים מצאנו מכתב שכתבו המחבלים ביומן שלה שנשאר בסלון שמספר את כל הסיפור. 'גדודי השהיד עז אלדין אל-קסאם עברו מפה ולכלכו את אף הציונים הכובשים, אתם תמותו, ולא תשארו בה'".

"לבנות את כל יישובי העוטף ולהרחיב אותם מהר ככל שניתן"

אחרי תיאור המכתב המזעזע, עומרי פנה למסקנות: "מטרת המחבלים הייתה לפגוע לנו בכבוד ולנסות להשפיל אותנו. הם רצו לרצוח ולשחוט כמה שיותר ישראלים. לגרום לנו לא לרצות לחזור ולהתיישב ביישובי העוטף הקסומים" כתב. "התשובה שלנו לחמאס חייבת להמשיך להיות מוחצת. עלינו להחזיר את כל החטופים עכשיו ולהביא לחיסול ארגון הטרור הזה, ייקח כמה זמן שייקח".

לצד המלחמה בחמאס, רועי הדגיש את חשיבות שיקום יישובי העוטף: "אנחנו צריכים לבוא בחשבון עם כל מפקדיו, תומכיו וסייעניו. עלינו להשמיד ולעצור את כל האמצעים, המקורות הכספיים והתשתיות שעומדות לרשותם. ובמקביל, לבנות את כל יישובי העוטף, להרחיב אותם, לפתח ולטפח אותם. מהר ככל שניתן".

המסר של רועי למחבלי החמאס

לסיום סיכם הנכד השכול: "אם אני הקטן יכול למסור מסר חזק וברור לכל מבקשי רעתנו הגרועים שבאויבים, אין גאים מאיתנו להיות ישראלים, ציונים ולוחמים בני אדם. אנחנו נישאר בארצנו לעולמי עד. ונעשה זאת בכוח ובעוצמה שאינה ניתנת לשיעור. נבנה כאן את ביתנו ומשפחותינו אף על פי כן, ונמשיך לבנות כאן מדינה משגשגת, מפוארת ומפותחת".