בממשל ביידן מכחישים: לא שקלנו לפעול נגד הפוליטיקאים הללו בשום שלב

נשיא ארה"ב ביידן חתם על צו נשיאותי שבעקבותיו הטיל הממשל האמריקני סנקציות נגד מתיישבים שהיו מעורבים לטענתם באלימות נגד פלסטינים בשטחי יו"ש. לפי גורם בכיר, הממשל לא שקל בשום שלב הטלת סנקציות על השרים סמוטריץ' ובן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 19:29 כב בשבט התשפד | עודכן בתאריך 01/02/24 20:08

בממשל ביידן מכחישים: לא שקלנו לפעול נגד הפוליטיקאים הללו בשום שלב
הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

לאחר שדווח מוקדם יותר היום (ה') כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להכריז על צו מנהלי כנגד מתיישבים שינהגו באלימות כלפי פלסטינים ביו"ש, כעת הוא מבצע זאת. ביידן חתם על צו נשיאותי שבעקבותיו הטיל הממשל האמריקני סנקציות נגד ארבעה מתיישבים שהיו מעורבים לטענתם בהתקפות אלימות נגד פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון. לפי דיווח של כאן חדשות, גורם בכיר בממשל אמר כי בניגוד לפרסומים שונים, הממשל לא שקל בשום שלב הטלת סנקציות על השרים סמוטריץ' ובן גביר.

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצו שהוציא ביידן, נכתב על המעשים שעשו המתיישבים שנגדם הופעלו הסנקציות: "פעולות אלו מהוות איום חריג ויוצא דופן על הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ארצות הברית, והכרזתי על מצב חירום לאומי כדי להתמודד עם האיום הזה".

במסגרת הסנקציות: רכוש הוחרם ונאסר על אמריקאים לסייע להם

לדברי גורם בכיר בבית הלבן, "אחד האנשים ברשימה הסית לאלימות, הצית בית, היה לו חלק באלימות שגרמה למותו של פלסטיני. לגבי אחד אחר יש תיעוד וידאו של תקיפת פלסטינים, שריפת שטחים חקלאיים ומניעה של יציאה מהבית". במסגרת הסנקציות שהטילה ארה"ב, רכוש הנאשמים הוחרם ונאסר על אזרחים אמריקנים לתרום להם כסף או שירותים.

לשכת רה"מ: "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק"

לשכת ראש הממשלה הגיבה על הצו של הנשיא ביידן: "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

סמוטריץ': "חבל שממשל ביידן משתף עם זה פעולה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר את הממשל האמריקאי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קמפיין 'אלימות המתנחלים' הוא שקר אנטישמי שמפיצים אויבי ישראל במטרה להכפיש את המתיישבים החלוצים ואת מפעל ההתיישבות ולפגוע בהם, ודרכם להכפיש את מדינת ישראל כולה". עוד הוסיף: "חבל שממשל ביידן משתף עם זה פעולה בימים בהם המתיישבים משלמים מחיר דמים יקר בטובי בניהם במלחמה בעזה".

יוסי דגן: "אחוז הפשיעה הנמוך בעולם - ביו"ש"

ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב אף הוא להחלטת ביידן: "דורשים מממשלת ישראל לפעול באופן רשמי נגד ההחלטה, ומביידן לפעול באותם כלים נגד הטרוריסטים של הרשות הפלסטינית. מול 5673 אירועי טרור נגד יהודים נמצאו 4 פושעים. אחוז הפשיעה הנמוך בעולם - ביו"ש. בראשם קורא לביידן לפעול באותם כלים נגד בכיר "הרשות הפלסטינית" ג'יבריל רג'וב שקרא לחזור על פשעי השביעי באוקטובר כנגד יהודים ביו"ש".

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב ואמר: "הר אנטישמיות הוליד עכברוש של פייק. ארצות הברית של אמריקה לאחר קמפיין מרושע ומאמצים כבירים מצאה סוף סוף ארבעה אנשים שראויים לסנקציות שלה. הערב הובהר שאין תופעה ואין אלימות, כפי שארגוני השמאל מנסים לצייר, ועדיין ממשל ביידן בוחר לשחק את המשחק ולשרטט את ה"איזון הקדוש": כוחות נאציים של חמאס כנגד ישראלים ביהודה ושומרון. זו בושה לאינטליגנציה וחרפה לערכים של העולם החופשי".